تبیان، دستیار زندگی
ZuiTube نام سرویس جدید است که همانند سایت یوتیوب ویدئوهایی را برای نمایش در اختیار کودکان قرار می‌دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویدئو برای کودکان

تا حالا شاید اسم Kidzui را شنیده باشید. سایتی که اینترنت را در اختیار کودکان قرار می‌دهد. در حقیقت این سایت محیطی فانتزی شبیه به یک مرورگر به کودکان می‌دهد که در آن می‌توانند به کارهای مختلف و جذاب مناسب ردی سنی‌شان بپردازند. مهمترین شعار این سایت امنیت محتوا برای کودکان است. اما مطلبی که امروز قصد بررسی آن را داریم، مربوط به سرویسی است که این سایت جدیداً راه‌اندازی کرده است.

ZuiTube نام سرویس جدید این سایت می‌باشد که همانند سایت یوتیوب ویدئوهایی را برای نمایش در اختیار کودکان قرار می‌دهد.

این سایت تمامی ویدئوهای خود را از سایت یوتیوب می آورد با این تفاوت که ابتدا توسط والدین و معلمین مورد بررسی قرار گرفته و فیلتر می‌شوند سپس در سایت وارد می‌شود.

ویدئوهای ZuiTube در دسته‌بندی‌های مختلفی از جمله: کارتون، فیلم، سرگرمی (طنز)، حیوانات و ورزشی قرار می‌گیرند که بالغ بر ۶۰.۰۰۰ ویدئو بر روی ۶۰۰۰ کانال می‌باشند. یکی از ویژگی‌های جذاب این سایت برای کودکان می‌توان به توانایی ساخت کانال و تگ‌گذاری بر روی ویدئوها اشاره کرد. تگ‌هایی که کمک زیادی برای یافتن ویدئوهای مورد نظر می کند.

طراحی این سایت بسیار خلاقانه بوده به نحوی که با گرافیکی بسیار ساده و فانتزی، سعی بر آن شده است که کودکان بتوانند به راحتی در این سایت فعالیت کنند. یکی از ویژگی‌های بارز این سایت، جستجوی آن می‌باشد. ابزارهایی برای این کار نیز تعبیه شده‌است نظیر: غلط یابی کلمات به صورت اتوماتیک و اصلاح آنها، استفاده از سیستم پیشنهاد‌دهی در هنگام جستجو (Suggestions) و امکانات متوع دیگر که دست به دست هم محیطی مناسب برای کودکان را فراهم آورده است.همچنین امکان اشتراک‌گذاری ویدئوها نیز در ZuiTube فراهم می‌باشد.

zuitube

نحوه استفاده از ZuiTube:

شما می‌توانید علاوه بر استفاده به صورت آنلاین، از طریق نرم افزار این سایت (Web Application) و همچنین افزونه فایرفاکس نیز از از امکانات این سایت استفاده کنید.

دانلود نرم افزار برای سیستم عامل ویندوز

دانلود نرم افزار برای سیستم عامل مکینتاش

دانلود افزونه برای استفاده در مرورگر فایرفاکس

تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی