تبیان، دستیار زندگی
بخش‌های تکنیکی کارتان را بنویسید، از توضیحات زیادی بپرهیزید، مواردی که حتما باید به آنها توجه داشته باشید و آنها را ذکر کنید،از طرح خلاقانه‌ای استفاده کنید،روزمه را در فرمت pdf ارسال کنید... رزومه شما آماده ست!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهنمای نگارش رزومه برای برنامه نویسان

نکته نخست :

بخش‌های تکنیکی کارتان را بنویسید. این امر باعث می‌شود که خواننده رزومه شما بداند که شما با چه دقتی و به چه نحوی این کار را انجام دادید. مثلا بهتر است بجای متن « همکاری در یک تیم سه نفره برای تولید یک افزونه ای-میل » بنویسید « تولید افزونه‌ای با زبان #C برای برنامه outlook که برای ۳۰۰ هزار نفر مورد استفاده قرار گرفته »

resume

نکته دو دیگر :

از توضیحات زیادی بپرهیزید . توضیحات اضافه در مورد یک امر خاص منجر به این می‌شود که رزومه شما بیش از اندازه بلند شود و خواننده ، آن را با تمرکز کمتری مطالعه کند تا سریعا متن رزومه شما تمام شود. بنابراین با طولانی کردن متن رزومه‌تان ، موارد مهمی را که خواننده باید از آنها اطلاع داشته باشد را با مطالب کم ارزش، بی اهمیت نکنید.

نکته سه دیگر :

مواردی که حتما باید به آنها توجه داشته باشید و آنها را ذکر کنید. نام – نام خانوادگی – آدرس – تلفن – ای-میل – عنوان کاری – میزان تحصیلات – دانشگاه محل تحصیل – سایر گواهینامه‌های اخذ شده -نداشتن غلط املایی و گرامری – مطالب را بروز کنید و در بیان حقیقت صادق باشید. از کلمات کلیدی استفاده کنید.

نکته چهارم :

از طرح خلاقانه‌ای استفاده کنید. کسی که رزومه شما را مطالعه می‌کند بی تردید تعداد بیشمار دیگری از رزومه‌ها را دریافت کرده و شما برای اینکه توجه او را به رزومه‌تان جلب کنید، باید از یک طرح خلاقانه استفاده کنید تا او به مطالعه رزومه شما اشتیاق نشان دهد. البته در این کار زیاده روی نکنید که باعث دلزدگی او شود. برای مثال یکی از مکان‌هایی که شما می‌توانید جلب توجه کنید در Header و Footer رزومه‌تان است که با یک طرح خلاقانه می‌توانید هم رزومه حرفه‌ای داشته باشید و هم توجه کارفرما را به خودتان جلب کنید. از ابعاد مناسب برای کاغذ استفاده کنید و از تعداد کمی رنگ استفاده کنید. اما آن قدر در تعداد رنگ‌ها کم یا زیاده روی نکنید که ظاهر رزومه‌تان خراب شود.همچنین بهتر است که از یک قالب از پیش آماده شده برای رزومه استفاده کنید چون پیش از شما بسیاری از افراد مختلف به مواردی که شما باید در رزومه بگنجانید ، فکر کرده‌اند و با بررسی‌های زیاد به نتایج خوبی رسیدند، پس از این تجربیات استفاده کنید.

با یک طرح خلاقانه می‌توانید هم رزومه حرفه‌ای داشته باشید و هم توجه کارفرما را به خودتان جلب کنید.

نکته پنجم :
resume

روزمه را در فرمت pdf ارسال کنید. مهم نیست که با چه برنامه‌ای اقدام به نگارش رزومه کردید. OpenOffice – MS Office – و یا هر برنامه واژه پرداز دیگر. آن را در فرمت PDF ذخیره کنید ، چراکه آنچه را که شما در رزومه آورده‌اید ممکن است در مقصد به شکل متفاوتی دیده شود و یا چاپ شود، PDF به شما کمک می‌کند که رزومه‌تان را به همان شکل که می‌خواهید به دست خواننده برسانید.

تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی