تبیان، دستیار زندگی
آمریكایی ها درامدی 50 میلیارد دلاری از قاچاق مواد مخدر در افغانستان دارند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قاچاق 50 میلیارد دلاری

آمریکا

یك فرمانده سابق ارتش شوروی دوران اشغال افغانستان فاش كرد، آمریكا سالانه 50 میلیارد دلار از قاچاق مواد مخدر در افغانستان سود می برد.

به گزارش پایگاه اینترنتی «آلترانفو» «محمود گاریف» از فرماندهان سابق ارتش شوروی در زمان اشغال افغانستان، فاش كرد: قاچاق مواد مخدر در افغانستان برای آمریكایی ها حدود 50 میلیارد دلار در سال درآمد دارد، كه این مبلغ هزینه حفظ نیروهایشان در افغانستان را كاملاً پوشش می دهد. گاریف گفت: تمامی عملیات قاچاق مواد مخدر از طریق شهر «اوچ» كه ما می خواستیم پایگاه هایمان را در آنجا بنا كنیم - انجام می پذیرد. اكنون 80 درصد مواد مخدر جهان در افغانستان تولید می شود. گاریف ادامه داد: آمریكایی ها خودشان اعتراف دارند كه مواد مخدر غالباً توسط هواپیماهای آمریكایی از افغانستان به خارج از این كشور انتقال می یابد. فرمانده شوروی اضافه می كند، نظامیان آمریكایی برای نابودی طالبان در افغانستان به سر نمی برند، آنها صرفاً هنگامی دست به یك عملیات نظامی می زنند كه مورد حمله قرار گرفته باشند و هیچ نقشه نظامی هم برای نابودی طالبان ندارند، بلكه قصدشان این است كه اوضاع را بی ثبات تر ساخته و به طالبان كمك كنند تا فعال تر شود.

عبدالله عبدالله یكبار دیگر بر بروز تقلب در روند برگزاری انتخابات در افغانستان تأكید كرد.

گاریف افزود: آمریكایی ها حتی با طالبان مذاكره و تلاش كرده اند كه این افراد را به سمت جمهوری های آسیای مركزی هدایت كنند، كل منطقه را بی ثبات سازند و پایگاه های خود را برقرار كنند.به گفته گاریف، 30 هزار جوان هر ساله بر اثر مصرف مواد مخدر در روسیه جان می بازند. وی گفت: هنگامی كه در سال های 1989 و 1990 در آنجا (افغانستان) بودم، تولید مواد مخدر به جز در برخی مناطق، عملاً متوقف شده بود.

نادیده گرفتن دموكراسی

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، روزنامه افغانی «ویسا» كه نزدیك به دولت است، نوشت: آمریكا به دنبال دخالت در كابینه جدید «حامد كرزای» رئیس جمهور این كشور است. به نوشته این روزنامه، در شرایطی كه برخی منابع دست اندركار انتخابات از پیشی گرفتن كرزای بر دیگر رقبای انتخاباتی و به ویژه بر «عبدالله عبدالله» رقیب اصلی خود، خبر می دهند، آمریكا نیز در صدد است كرزای را برای اعمال تغییراتی در كابینه جدید، تحت فشار قرا دهد. عبدالله عبدالله یكبار دیگر بر بروز تقلب در روند برگزاری انتخابات در افغانستان تأكید كرد.

تنظیم برای تبیان: سعید آقازاده