تبیان، دستیار زندگی
ما باید یک شراکت قوی میان اسرائیل و امریکا علیه ایران به وجود آوریم تا از گشترش تسلیحات هسته‌ای ایران جلوگیری کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استراتژی تازه اسرائیل علیه ما

ایران

اسرائیل این روزها به فکر  استراتژی است که بتواند ضمن جلوگیری از فشار بیشتر با امریکا، استراتژی ایالات متحده را علیه ایران تغییر دهد. اسرائیلی ها این بار برای تحت فشار قرار دادن امریکایی‌ها به‌ویژه باراک اوبما رئیس جمهوری امریکا برای اعمال فشار بیشتر به ایران به سراغ سناتورها و شهرداری‌های ایالت‌های امریکا رفته‌اند تا شاید بتوانند افکار عمومی امریکا را علیه ایران بسیج کنند.

آنها برای تحت فشار قرار دادن باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا که به جای استفاده از ادبیات جورج بوش و حالا نتانیاهو و لیبرمن سران تندروی اسرائیل، از ادبیات مذاکره و تفاهم در برابر ایران استفاده می‌کند، به سراغ سناتورها و فرمانداران ایالتی امریکا آمده‌اند تا با تحت فشار قرار دادن انها اوباما را وادار کنند که استراتژی‌اش را تغییر داده و علیه ایران وارد عمل شود.

به گزارش روزنامه رپید سیتی ژورنال، خانم اورلی گیل نماینده امور غربی وزارت امور خارجه اسرائیل، در گفت و گو با مایور آلن هنکس یکی از اعضای شورای شهر رپید سیتی در ایالات داکاتوی جنوبی و سناتور استن آدلستین که در حضور جمعی از یهودیان ساکن در این ایالت انجام شد از آنان خواست که نمایندگان سنای این ایالت فشارهای بیشتری به رئیس جمهوری امریکا وارد آورند تا وی لوایح تنبیهی علیه ایران را سریعتر به اجرا بگذارد.

گیل که با هدف گسترش روابط اسرائیل با ایالت داکوتای جنوبی امریکا در زمینه‌های تجاری، همکاری‌های مشترک علمی، تبادل دانشجو و مبادلات فرهنگی به این ایالت سفر کرده، در ضمن مذاکرات خود تقاضاهایی از مقام‌های شورای شهر و فرمانداران این ایالت برای مقابله با ایران مطرح کرده است.

اسرائیلی ها برای تحت فشار قرار دادن امریکایی‌ها به‌ویژه باراک اوبما رئیس جمهوری امریکا برای اعمال فشار بیشتر به ایران به سراغ سناتورها و شهرداری‌های ایالت‌های امریکا رفته‌اند تا شاید بتوانند افکار عمومی امریکا را علیه ایران بسیج کنند.

گیل که سفرش شامل 10 ایالت دیگر از جمله شیکاگو نیز خواهد بود، قصد دارد از شکاف ایجاد شده در روابط اسرائیل با امریکا بر سر ایران بکاهد و یک همگرایی قوی میان واشنگتن و تلاویو علیه تهران به وجود آورد.

وی در گفت و گو با فرماندار ایالت داکوتای جنوبی مدعی شد، ما باید یک شراکت قوی میان اسرائیل و امریکا علیه ایران به وجود آوریم تا از گشترش تسلیحات هسته‌ای ایران جلوگیری کنیم.

گیل همچنین گفت: «داکوتای جنوبی همانند کالیفرنیا، نیویورک و دیگر جاهای امریکا دو نماینده در مجلس سنا دارد. اگر بتوانیم با روشن کردن حقایق و ارائه مشوق‌ها نمایندگان را کمک کنیم تا بتوانند افکار عمومی را با خود همراه کنند آنگاه دولت اوباما با قدرت بیشتری می‌تواند علیه برنامه‌های هسته‌ای ایران وارد عمل شود.»

گیل همچنین از نمایندگان داکوتای جنوبی خواست با سناتورهای پر نفوذی چون تیم جانسون، جان ثون و استفانی هرسث سندلین صحبت کرده و به آنها فشار بیاورند تا تحریم‌های اقتصادی علیه ایران هر چه سریعتر تصویب و به اجرا برسد.

گیل مدعی است که ایران به اورانیوم کافی برای تولید بمب هسته‌ای دست یافته و تنها 6 تا 9 ماه دیگر فرصت می‌خواهد تا بتواند یک حمله هسته‌ای را انجام دهد. یک بمب هسته‌ای بسیار کوچک کافی است تا کل اسرائیل ویران شود.

اوباما

وی در این باره گفت: «اسرائیل خیلی کوچک است و حتی بدون نیاز با یک حمله هوایی ثانوی می‌توان کل آن را با یک بمب اتمی ویران کرد. در آن صورت دیگر حتی امکان عمل متقابل نیز توسط اسرائیل صلب خواهد شد.»

ویس همچنین با هشدار خطاب به میزبانان امریکاییش مدعی شد که ملت‌های دیگر هم باید این فکر را از خود دور کنند که می‌توان ایرانی با قابلیت داشتن سلاح هسته‌ای را تحمل کرد. دنیا در خطر است. همه ما در یک قایق نشسته‌ایم.

این در حالی است که سازمان امنیت و اطلاعت امریکا، سی‌آی‌ای دو هفته پیش اعلام کرده بود که ایران حداقل تا سال 2013 به توان تولید بمب هسته‌ای دست نخواهد یافت. در سال 2007 نیز سی‌آی‌ای گزارش داده بود که ایران از سال 2004 به بعد تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را متوقف کرده و این موضوع اکنون در اهداف جمهوری اسلامی ایران نیست.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که هیچ گاه به دنبال تولید تسلیحات هسته‌ای نبوده و تمام فعالیت‌های هسته‌ایش صلح‌آمیز است. ایران هدف از رسیدن به تکنولوژی هسته‌ای را بهره‌برداری از انرژی الکتریسیته و رسیدن به اهداف پژشکی، علمی و پژوهشی اعلام کرده است.

تنظیم برای تبیان: آقازاده