تبیان، دستیار زندگی
ای كه امروز به فیفا فرستاده شد! وینگو بگوویچ: حقم این نبود؛ كـاسه صبـرم لبـریـز شد پیش بینی كرده بودم ایران ابرقدرت آسیا می‌شود وینگو بگوویچ به كارش در الوصل ایمان دارد. سرمربی پیشین پیروزی (پرسپولیس) و فولاد ایران به لطف هنر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شكایت از پرسپولیس و نامه‌ای كه امروز به فیفا فرستاده شد!

وینگو بگوویچ:
حقم این نبود؛ كـاسه صبـرم لبـریـز شد
پیش بینی كرده بودم ایران ابرقدرت آسیا می‌شود


وینگو بگوویچ به كارش در الوصل ایمان دارد.

سرمربی پیشین پیروزی (پرسپولیس) و فولاد ایران به لطف هنرنمایی فرهاد مجیدی و علیرضا واحدی نیكبخت روز گذشته در لیگ امارات برابر الظفره پیروز شد. مشكل مالی با پرسپولیس و آماده كردن گروه جوان الوصل از دردسرهای كنونی بگوویچ است. در زیر گفت‌وگوی وینگو بگوویچ با خبرنگار ایسنا آمده است.

شرایط الوصل

«فرهاد مجیدی عالی بود. او دو گل به ثمر رساند و از پایه‌های اساسی پیروزی الوصل بود. نیكبخت هم عملكرد امیدوار كننده‌ای داشت، پس از نتیجه‌های ضعیف چند هفته‌ی گذشته اكنون روی نوار كامیابی گام برمی‌داریم. به آینده امیدوارم. در مدت یك سال نمی‌توان معجزه كرد. تیم هم بازیكنان جوانی بین نوزده تا بیست و یك سال دارد. اما آینده از آن الوصل است و می‌خواهم در این تیم بمانم.»

پیشنهاد از كشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس

«از عمان و كویت پیشنهاداتی داشتم، اما آنها را در نظر نمی‌گیرم. چرا كه می‌خواهم در الوصل بمانم و به حرفه‌ام در این منطقه ادامه بدهم.»

شكایت از پرسپولیس و نامه‌ای كه به فیفا فرستاده شد!

«دیگر كاسه صبرم لبریز شد! به اندازه‌ی كافی به وعده سران پرسپولیس گوش داده‌ام. یك سال فرصت داشتند تا به پرونده و طلب من رسیدگی كنند، اما آقای خطیب برای من كاری انجام نمی‌دهد. آنها می‌گویند فردا، فردا ... تا چه اندازه می‌توان شكیبا بود؟ نماینده من امروز به فیفا نامه‌ای نوشت تا فیفا تكلیف من را روشن می‌كند. برای پولی كه باید به من بدهند برای پرسپولیس كار كردم. آنها رفتار درستی نداشتند. حقم این نبود.»

تیم ملی ایران و جام جهانی

«بی‌تردید ایران بهترین تیم آسیا است. البته راهیابی به مرحله‌ی نهایی رقابت‌های جام جهانی 2006 آسان نیست اما ایران بازیكنان خوبی دارد و در قاره بهترین است. امیدوارم كه به آلمان بروید. چرا كه برای صعود شایسته هستید. بازیكنان جوان در كنار با تجربه‌ها گروه قدرتمندی را شكل داده‌اند. سال 2004 پیش بینی كرده بودم این ایران سال 2005 و 2006 به ابرقدرت آسیا تبدیل می‌شود.»

پیام به ایرانی‌ها:

«ایران مانند خانه من است. به شما و كشورتان علاقه فراوان دارم و بدانید قهرمانی ایران در آسیا آرزوی بزرگ من است.»