تبیان، دستیار زندگی
دکتر مصطفوی مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سه شنبه جهت آشنایی بیشتر با تبیان و فعالیتهای آن از موسسه بازدید به عمل آوردند که پس از این بازدید، خبرنگار ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دکتر مصطفوی:

تبیان مایه افتخار نظام و تریبون ارزشمندی برای معرفی تمدن اسلامی است

بازدید دکتر مصطفوی از تبیان

دکتر مصطفوی مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سه شنبه جهت آشنایی بیشتر با تبیان و فعالیتهای آن از موسسه بازدید به عمل آوردند که پس از این بازدید، خبرنگار تبیان گفتگویی با وی انجام دادند که در زیر می خوانید:

تبیان:  ضمن خوش آمدگویی، هدفتان در بازدید از موسسه تبیان را بیان بفرمائید ؟

سازمان فرهگ و ارتباطات اسلامی ضمن اینکه مسئولیت و مدیریت برنامه ریزی فعالیتهای فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور را بر عهده دارد و ما خود را موظف می دانیم که با ظرفیت های فرهنگی کشور آشنا شویم و با شناسایی نیازمندیها در خارج از کشور و همچنین با وجود خلع در کشور، بتوانیم این توانمندیها را در خارج از کشور ،سوق دهیم به همین دلیل موسسه تبیان یکی از مراکز ارزشمند فرهنگی کشور هست که در زمینه فعالیتهای فرهنگی و نرم افزاری، هم سابقه خوب و هم فعالیتهای پر ارزش و والایی دارد.

ما خوشحال هستیم که توانستیم بازدیدی از تبیان داشته باشیم و بتوانیم با کمک تبیان وظیفه ای را که از قبل داشتیم به نحو مطلوبتری انجام دهیم. هدف از این بازدید این بود که بتوانیم ظرفیتهای فرهنگی تبیان را به منظور بهره برداری و تغذیه فرهنگی خارج از کشور و مخاطبین متنوع خارج از کشور تامین کنیم. اکثر مخاطبین ما ایرانیان خارج از کشور و شیعیان و مسلمانان و حتی غیرمسلمانان نیز هستندو کسانی که علاقه مند به فرهنگ ایرانی و دینی ما هستند، بتوانند آشنایی پیدا کنند و ما بتوانیم ارزشهای دینی و فرهنگ اسلامی و توانمندیهای ایران را به آنها معرفی کنیم.

بازدید دکتر مصطفوی از تبیان

تبیان:  ارزیابی شما ازفعالیت های تبیان چیست؟

تبیان مایه افتخار است برای ایران که در فضای  سایور و زمینه فعالیتهای فرهنگی در فضای مجازی، به این حد از توانمندی دست یافته است. خوشبختانه تبیان نه فقط نیازمندیهای فرهنگی که بسیاری از مخاطبان در ایران را پاسخگوست بلکه بسیاری از علاقه مندان به فرهنگ دینی و اسلامی را در خارج از کشور هم می تواند پاسخگو باشد.

قدمهای بسیار ارزشمندی را تبیان در این زمینه برداشته و با اهتمامی که مدیریت محترم تبیان و همکاران ارجمند آن دارند،امید است بزودی و با سرعت در جهت معرفی فرهنگ غنی اسلامی گام بر دارد و ما هم آرزوی موفقیت داریم و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی توانمندیهای خود را برای تحقق این رسالت بزرگ که تبلیغ معارف دینی و ارزشهای فرهنگی و اسلامی ایران است، آنها را در اختیار موسسه فرهنگی تبیان قرار دهیم و امیدوارم که بتوانیم با تعامل ، وظایف خطیر خود را به انجام برسانیم.

بازدید دکتر مصطفوی از تبیان

تبیان: جناب دکتر سال گذشته هفتمین هم اندیشی رایزنان فرهنگی در محلی سازمان برگزار شد و شما با توجه به بازدید از غرفه تبیان اظهار داشتید ،از خدمات فرهنگی و همچنین محصولات تبیان برای ایرانیان خارج از کشور استفاده خواهید کرد ولی پیگیری نشد آیا مجدداً تمایل به انجام چنین کاری را دارید؟

ما در دو زمینه در جهت گسترش فعالیتهای فرهنگی برنامه ریزی داریم. اول استفاده از محصولات تبیان است که از قبل شروع کرده بودیم که تعدادی از این محصولات را به رایزنان ایرانی در خارج از کشور ارسال کردیم که آنها نیز بهره برداری کردند، زمینه دوم که زمینه مهمتری است یک کار مشترک بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و تبیان، برای برنامه ریزی فرهنگی در جهت ارائه محصولات مختص، خارج از کشور برای استفاده از زیرساختهای موجود در تبیان و کار در فضای مجازی و با توجه به اینکه سازمان ارتباطات با ایجاد ارتباطات خارجی و انتقال توانمندیهای فرهنگی و محصولات فرهنگی به خارج از کشور نیاز به زیر ساخت دارد که این همکاری با تبیان بسیار ضروری و مورد نیاز است.

بازدید دکتر مصطفوی از تبیان

تبیان: موسسه تبیان را در یک جمله برای ما تعریف بفرمایند؟

تبیان مایه افتخار نظام و تریبون ارزشمندی برای معرفی تمدن اسلامی و ارتقاءجایگاه نظام مقدس اسلامی در سطح جهان است.

تنظیم برای تبیان: حشمت الله بهادری

روابط عمومی موسسه تبیان