تبیان، دستیار زندگی
کیوان ساکت:بهتر است استادان شاخص موسیقی نواحی را شناسایی کرده و برای آنها کلاس آموزشی برگزار شود تا آنچه می دانند را در اختیار علاقه مندان قرار دهند و تجربه خود را به دیگران بیاموزند. مهر- کیوان ساکت در خصوص ششمین جشنواره م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقال تجربه استادان موسیقی نواحی


کیوان ساکت:بهتر است استادان شاخص موسیقی  نواحی را شناسایی کرده و برای آنها کلاس آموزشی برگزار شود تا آنچه می دانند را در اختیار علاقه مندان قرار دهند و تجربه خود را به دیگران بیاموزند.

مهر- کیوان ساکت در خصوص ششمین جشنواره موسیقی نواحی ضمن بیان این مطلب افزود: برپایی جشنواره موسیقی  نواحی برای معرفی موسیقی مناطق ایران و استعدادهای شاخص و سرشناس بسیار مؤثر است.

وی افزود: اگر شرایط مادی و معنوی برای استادان موسیقی نواحی ایران فراهم شود و کلاس هایی از سوی خانه موسیقی یا دیگر بخش ها برای آنها گذاشته شود، علاقه مندان رشته های مختلف موسیقی نواحی می توانند کلاس های دلخواهشان را - آن هم با حضور استادان برجسته- انتخاب کرده و استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ساکت بر اجرای تلفیقی به همراهی استادان موسیقی نواحی تاکید کرد و گفت: بعضی از آهنگسازان از سازهای نواحی در آثارشان استفاده می کنند اما این سازها توسط متخصصان آن نواخته نمی شود. نوازنده یک تار یا سازی دیگر ،می نشینند و مثلا قیچک یا.. می زنند، در حالی که باید خود آن استادان را بیاورند و با سازهای خودشان قطعات را بنوازند.

وی در پایان بر تداوم و استمرار برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ایران تاکید کد و ابراز داشت: برگزاری جشنواره موسیقی نواحی سبب آشنایی مردم با این موسیقی می شود، ضمن آنکه استادان نواحی مختلف ایران که مهجورند دلگرم شده و مردم می توانند صدای ساز زیبایشان را بشوند.