تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که با گذشت سال‌های از نزول قرآن این کتاب هنوز دارای نورانیت است، گفت: ما باید برای درک و فهم بیشتر قرآن، آن را با تدبر و تعقل بخوانیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله مکارم شیرازی:

جوانان با تدبر در آیات سوره كهف درس استقامت و پایداری بگیرند

  مکارم شیرازی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که با گذشت سال‌های از نزول قرآن این کتاب هنوز دارای نورانیت است، گفت: ما باید برای درک و فهم بیشتر قرآن، آن را با تدبر و تعقل بخوانیم.

به گزارش   خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، امروز در دومین روز ماه مبارک رمضان و در جمع روزه داران و نمازگزاران حرم حضرت معصومه(س)، گفت: قرائت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید انسان در این ماه قرآن را با تدبر و تعقل بیشتری بخواند.

وی تصریح کرد: در ماه رمضان انسان هرچقدر بتواند بیشتر قرآن بخواند، برکات بیشتری نصیب او خواهد شد و اگر این قرائت همراه با تدبر و تعقل باشد، توفیقات بیشتری بدست می‌آورد.

این مرجع تقلید ماه رمضان را بهترین فرصت برای بهره‌گیری از مباحث معنوی دانست و اظهار داشت: در این ماه که شب و روز آن دارای آثار معنوی است، جوانان و نوجوانان باید از آن بهترین بهره را ببرند و از فرصت اقامه نماز شب غفلت نکنند.

وی در ادامه بر بهره‌گیری هرچه بیشتر از شرایط ماه مبارک رمضان و معنویت این ماه از سوی جوانان تاکید کرد و اظهار داشت: شب‌های ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای نماز شب است و قرآن مجید می‌گوید که مقام انسان‌ها به وسیله نماز شب بالا می‌رود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که بزرگترین لقب پیامبر گرامی اسلام، عبدالله بود این لقب را نشان‌دهنده بندگی و درجه اهمیت آن دانست.

وی تاکید کرد: بر همین اساس بالاترین و بیشترین درجه انسانیت، رسیدن به خدا و مقام بندگی است و به همین دلیل حضرت رسول را عبدالله نامیدند و ما هم اگر بخواهیم به این درجه برسیم باید بنده خالص خدا باشیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، تصریح کرد: ما بندگان خدا باید خود را به مبدا الهی متصل کنیم و بدانیم که انسان اگر صفت بندگی خدا را بدست آورد می‌تواند به بی‌نهایت متصل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های سوره کهف اشاره کرد و افزود: این سوره از ویژگی‌های خاصی برخوردار است از جمله این که به جوانان می‌آموزد در برابر فشارها و سختی‌ها استقامت داشته و به راحتی شانه خالی نکنند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: امروز با گذشت قرن‌ها از نزول قرآن هنوز نورانیت آن در علم کشف نشده است و هر روز به این نورانیت افزوده می‌شود