تبیان، دستیار زندگی
علیرضا واحدی نیكبخت پس از جدایی از پرسپولیس،در تراكتورسازی به دنبال رسیدن به اهداف جدیدش بود ولی محرومیت به دلیل رعایت نكردن منشور اخلاقی ............
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ناگفته های نیکبخت پس از محرومیت

علیرضا نیکبخت واحدی

علیرضا واحدی نیكبخت پس از جدایی از پرسپولیس،در تراكتورسازی به دنبال رسیدن به اهداف جدیدش بود ولی محرومیت به دلیل رعایت نكردن منشور اخلاقی،یكی از تلخ ترین اتفاقات زندگی ورزشی این بازیکن را رقم زد.

نیکبخت با حكم كمیته انضباطی تا پایان نیم فصل اول باید دور از میادین فوتبال باشد و نكته قابل توجه این است كه او تمرینات خود را به صورت انفرادی دنبال می‌كند. علیرضا نیكبخت كه مدتی روزه سكوت گرفته بود در مورد مسائل مختلف به سئوالات فوتبال ایران پاسخ داد.

با محرومیت كنار آمده‌ای؟

فعلا پیگیر این موضوع شده‌ام و به دنبال حل مشكل خودم هستم. چاره‌ای ندارم جز اینكه كه تا نیم‌فصل محرومیت را تحمل كنم و كار خاصی در این رابطه از دستم برنمی‌آید.

فكر می‌كنی قادر باشی مدت محرومیت خودت را كم كنی؟

حق گرفتنی است، من هم پیرو همین موضوع از راهكارهای قانونی دنبال حل مشكلم هستم اما در این رابطه دوست دارم یك موضوع را توضیح بدهم كه جذابیت فوتبال ایران همیشه بر روی حاشیه‌هایش بوده است.

در این مورد بیشتر توضیح می‌دهی؟

شما باید این موضوع را در نظر بگیرید. سال گذشته ورزشگاه‌ها خصوصا در زمان حضور پرسپولیس در شهرستان‌ها مملو از تماشاگر می‌شد اما دیدید كه این اتفاق در بازی اخیر پاس همدان و پرسپولیس محقق نشد و بیشتر سكوهای ورزشگاه خالی بودند. من فكر می‌كنم این موضوع به خصوصیت ستاره‌های یك تیم بازمی‌گردد كه در این فصل چندان در تیم پرسپولیس دیده نمی‌شود در حالی كه فكر می‌كنم استقلال خوب بسته شده است. البته با این حرفم قصد توهین به تیمی را ندارم چون در واقع من فقط حس خودم را به واسطه 14 سال حضور در پرسپولیس و استقلال گفتم و با قدرت می‌گویم غیبت ستاره‌ها باعث شده استقبال چندانی از بازی‌های پرسپولیس نشود.

کریمی و نیکبخت درکنار یکدیگر

پرسپولیس امسال به نظر تو خالی از ستاره است؟

من فكر می‌كنم كه همه چیز در این مورد مشخص است و نیازی به صحبت كردن من نیست.

مدیرعامل پرسپولیس مدتی پیش در مصاحبه‌ای گفت كه جایی برای نیكبخت در پرسپولیس وجود ندارد.

من باید این توضیح را بدهم كه تا زمانی كه انصاری‌فرد باشد من به پرسپولیس بازنمی‌گردم. ضمنا همه می‌دانند جایگاه من كجاست و او در چه جایگاهی قرار دارند.

چرا این قدر از مدیرعامل پرسپولیس ناراحتی؟

برای اینكه او هر كجا كه می‌نشیند علیه من مصاحبه می‌كند. مثلا در آخرین صحبتی كه با من داشت به این نكته علنا اشاره كرد و صراحتا گفت ما با كادر فنی جدید به این نتیجه رسیده‌ایم كه شما به درد ما نمی‌خوری اما بخش جالب حرف‌هایش به این نكته بازمی‌گشت كه به من گفت تو مصاحبه كن و بگو من خودم دوست نداشتم در پرسپولیس بمانم. در ضمن پولم را خوردند و جریمه كردند و شاید باور نكنید در این مدت كه در پرسپولیس بودم چیزی حدود 130 تا 140 میلیون متضرر شدم.

چرا انصاری‌فرد بیشتر با تو چنین رفتاری داشت؟

مشكل او در ابتدا من نبودم و این مسائل دقیقا از جایی شروع شد كه برای مطرح كردن مشكل بازیكنان تیم پیش انصاری‌فرد رفتم و حرف زدم. فكر می‌كنم صحبت‌های حقیقی من به مذاق آقایان اصلا خوش نیامد و اعتقاد دارم به خاطر همان مسائل او از من انتقام شخصی گرفت.

علیرضا نیکبخت واحدی

و این مشكلات در برخورد فیزیكی كه تو با انصاری‌فرد داشتی نمود پیدا كرد و به اوج رسید.

من با كسی درگیر نشدم بلكه مدیرعامل قصد داشتند حركتی را انجام دهند كه البته ضربه‌اش به من نخورد. در اینجا باید توضیح بدهم كه سال گذشته دفتر مدیرعامل طوری شده بود كه هركس می‌خواست هر تصمیمی در آنجا می‌گرفت و این دقیقا برخلاف مدیریت حبیب كاشانی بود.

فكر نمی‌كنی با این حرف‌ها قصد بزرگ‌نمایی مشكلات پرسپولیس را داری؟

مشكل تیم آن قدر زیاد است كه شورت آل اشپورت را با پیراهن حصاری می‌پوشند و دیگر جای حرفی باقی نمی‌ماند.

با این حرف‌ها فكر نمی‌كنی هواداران پرسپولیس از تو ناراحت شوند؟

دلم واقعا برای هواداران پرسپولیس تنگ شده و رابطه قلبی من و آنها هیچ وقت از بین نمی‌رود.

از انتخاب تراكتور پشیمان نیستی؟

من امسال تراكتور را انتخاب كردم كه از حاشیه‌ها دور باشم.

در رابطه با حضورت در استیل‌آذین حرف‌های زیادی مطرح شد. مثلا اینكه تو با استیلی مشكلات زیاد داری به همین دلیل استیل‌آذین تو را نخواست.

من با استیلی هیچ مشكلی ندارم. بحث حضورم در استیل‌آذین مطرح شده بود اما به هر دلیل شرایط فراهم نشد كه به این تیم بروم.

علیرضا نیکبخت واحدی

گفته می‌شود با حضور در یك تیم دسته اولی حضور تو به زودی در استیل‌آذین میسر خواهد شد.

نه من قصد حضور در رقابت‌های لیگ دسته اول را ندارم. فعلا بازیكن تراكتور هستم و قراردادم را با این تیم به ثبت رسانده‌ام.

گویا شریفی به تو گفته مصاحبه نكنی تا مقدمات بخشیده شدنت فراهم شود؟

شریفی به هیچ وجه چنین حرفی به من نزده و قولی به من نداده است. او انسان شریفی است و همیشه منصفانه كار می‌كند.

یعنی تو تسلیم شدی؟

كاری از دست من برنمی‌آید. فكر می‌كنم من قربانی منشور اخلاقی شدم و هنوز هم برایم جای سئوال دارد كه چه چیز من به منشور اخلاقی می‌خورد كه باید محرومیت آن را تحمل كنم.

به پرسپولیس برگردیم. به نظر تو پرسپولیس در این فصل پتانسیل قهرمانی دارد؟

آقایان حتما به همه چیز آگاهی داشتند و با علم و آگاهی از همه مسائل پرسپولیس را برای این فصل بستند و من نظر خاصی در مورد پتانسیل این تیم ندارم. این موضوع به زمان نیاز دارد كه بتوان در مورد تیمی با قاطعیت حرف زد.

به نظر می‌رسد هنوز با حضور نداشتن ستاره‌ها در پرسپولیس مشكل داری؟

تیم‌های بزرگ همیشه و در هر حالتی ستاره می‌خواهند. سئوال من این است چرا رئال مادرید دو بازیكن ستاره با خصوصیات مشابه هم می‌خرد، مگر رئال‌مادرید مدرسه فوتبال ندارد كه این همه ستاره جذب می‌كند؟

علیرضا نیکبخت واحدی

میثم بائو مدتی پیش در مصاحبه‌ای گفت كه در این فصل طوری بازی خواهد كرد كه نشان دهد لیاقت پوشیدن پیراهن شماره 10 را دارد.او حتی گفت كه از شماره 10 فصل قبل پرسپولیس هم بهتر بازی خواهد كرد،در مورد حرف‌های بائو چه نظری داری؟

من در مورد عملكرد یك بازیكن نظر نمی‌دهم و فكر می‌كنم در پایان فصل معلوم می‌شود كه چه كسی لیاقت پوشیدن پیراهن شماره 10 را داشت.

با بازی نكردن این احتمال وجود دارد كه دیگر به شرایط ایده‌آل نرسی؟

من این موضوع را به فال نیك می‌گیرم، شاید قسمت اینگونه بوده است.

در رابطه با بازی تیم ملی و بوسنی چه صحبتی داری؟

از برد تیم ملی خوشحال شدم. بازیكنان ما در نیمه‌اول چندان خوب نبودند اما در نیمه‌دوم به خود آمدند و نتیجه را جبران كردند و به پیروزی رسیدند.

قطبی در اظهارنظری اعلام كرده كه تیم ایران قهرمان جام ملت‌های آسیا خواهد شد؟

با این بازیكنان تیم ملی می‌تواند در آسیا موفق شود و تیم ما توانایی انجام كارهای بزرگ را دارد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری