تبیان، دستیار زندگی
اگر روحیه ای ماجراجو دارید؛ قطعا به دلیل تحرک بسیار بالا و شرایط فیزیکی نامساعد، امکان ثبت تصویری خاطرات تان را ندارید، چون دوربین تان یا آسیب می بیند یا تحمل شرایط را ندارد. ولی CAnon D10 می تواند آرزوی شما را بر آورده کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با دوربین Canon D10 غواصی کنید

اگر روحیه ای ماجراجو دارید و زیادی اهل ورزش، تفریح و سفرید؛ به شنا و اسکی و کوهنوردی و ورزش های پرهیجان و پرتحرکی می پردازید؛ قطعا به دلیل تحرک بسیار بالا و شرایط فیزیکی نامساعد چنین مکان هایی، امکان ثبت تصویری خاطرات تان را ندارید، چون دوربین تان یا آسیب می بیند یا تحمل چنین شرایطی را ندارد.

canon

اما شرکت کانن که همواره حرف اول را در دنیای تصویرگری دیجیتال می زند ، دوربینی استثنایی را در فوریه 2009 مخصوص این افراد با نام D10 معرفی کرد که مشخصات جالبی دارد و به همگان ثابت کرد که همانند اپل، غیرقابل پیش بینی و شگفت انگیز عمل می کند . کانن دوربینی ساخته که تا عمق ده متری کاملا ضد آب، تا ارتفاع 1.22 متر کاملا ضد ضربه، تا دمای 10- درجه سانتی گراد کاملا ضدیخ و البته ضد غبار است. D10 همچنین کیفیت ساخت و بدنه فوق العاده بالایی دارد و به لرزش گیر فیزیکی هم مجهز است.

در ادامه به بررسی دلایلی می پردازیم که D10 را از سایر دوربین های جان سخت متمایز می نماید.

دلیل اول این که پردازشگر تصویر D10، جدیدترین پردازشگر کانن با نام DIGIC 4 است، که در دوربین های DSLR سری EOS کانن نیز به کار می رود، در نتیجه این دوربین فوق العاده پرسرعت است. تصاویر کاملا واضحی می گیرد و هوشمند عمل می کند، در نتیجه شما هیچ صحنه ای را از دست نخواهید داد.

canon

دلیل دوم این است که به آسانی می توانید از این دوربین استفاده کنید. زیرا محیط کاربری ساده و جذابی دارد و جالب است بدانید که دیگر با D10 نیازی به ور رفتن با تنظیمات دوربین ندارید، چون خود دوربین همانند یک عکاس حرفه ای خودش را با سرعت، با توجه به شرایط مختلف تنظیم می کند!

دلیل سوم این که عکس های این دوربین کیفیت استثنایی دارند، رزولوشن D10 کانن 12.1 مگاپیکسل، اندازه سنسورش 6.16 در 4.62 میلیمتر و از نوع CCD است. در کانن D10 میتوان تا سه برابر زوم اپتیکال انجام داد، البته این مقدار کم را می توان با توجه به عایق بندی بدنه توجیه کرد. این ویژگی ها در رده دوربین های کامپکت (ببین و بگیر) جان سخت بسیار ایده آلند.

canon

اگر شما بعد از خرید D10 نتوانستید به غواصی بروید، آن را در آکواریوم فروکنید و عکسی از ماهی ها بگیرید، مطمئنا دهانتان از کیفیت، سرعت و کارایی این دوربین باز خواهد ماند. D10 را می توانید در کشورمان با گارانتی رسمی حدود 375 هزار تومان بخرید.

تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی