تبیان، دستیار زندگی
آموزش نصب TinyURL Decoder
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

TinyURL Decoder، اسکریپتی مخصوص آدرس های کوتاه شده

این اسکریپت یکی از اسکریپت‌ها بسیار کارایی است که می‌توانید آن را روی Greasemonkey خود نصب کنید، این اسکریپت طوری طراحی شده است که در هنگام وبگردی در صورت برخورد با یک “آدرس کوتاه شده وب” آن را به حالت اولیه آن بر میگرداند تا شما با دیدن آدرس کامل راحت‌تر نسبت به کلیک کردن و یا کلیک نکردن بر روی آن تصمیم بگیرید. در  مقاله "دم لینک خود را ببر" اشاره کردیم، یکی از موارد نگران کننده در مورد آدرس های کوتاه شده این است که نمی دانیم صفخه به کجا لینک می شود.

برای نصب به صفحه مربوط به اسکریپت TinyURL Decoder رفته و در بالای صفحه بر روی دکمه Install کلیک کنید.

tinyurl decoder

بعد از کلیک بر روی دکمه Install فرمی مانند زیر به شما نمایش داده می‌شود که شما را از درخواست نصب اسکریپت مورد نظر مطلع می‌کند و منتظر صدور دستور Install از طرف شما می‌ماند، بعد از فشردن Install، در کنار آیکون Greasemonkey در نوار وضعیت فایرفاکس پیامی حاکی از موفق یا موفق نبودن نصب نشان داده می‌شود.

tinyurl decoder

بعد از این مرحله در صورتی که لیست اسکریپت‌های نصب شده بر روی Greasemonkey را ببینید، لیست حاوی اسکریپت TinyURL Encoder است که می‌توانید با فشردن دکمه Uninstall آن را از لیست حذف کنید. باید به خاطر داشته باشید که این اسکریپت فقط بر روی صفحات خاصی از وب فعال می‌شود، مثلاً در مورد اسکریپت نصب شده می‌توانید ببینید که فقط بر روی سایت توئیتر و یک صفحه دیگر فعال است، در صورتی که اسکریپت در صفحات لیست شده یک آدرس کوتاه شده را شناسایی کند با رجوع به موتوری که آدرس را تبدیل کرده است آن را به صورت اول به شما نشان می‌دهد.

tinyurl decoder

اهمیت و کارایی اسکریپت‌های Greasemonkey موجب شده است تا دیگر مرورگرهای وب هم افزونه‌هایی مشابه را برای اجرای این اسکریپت‌ها برای خود طراحی کنند، حتی در مورد مروگرهایی مانند گوگل کروم که از افزونه‌ها به خوبی پشتیبانی نمی‌کند روش‌هایی برای اجرای اسکریپت‌های Greasemonkey در نظر گرفته شده است که در آینده به توضیح این روش‌ها خواهیم پرداخت.

دانلود GreaseMonkey

دانلود TinyURL Decoder

برگرفته از پریانا

تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی