تبیان، دستیار زندگی
کتاب «شب بخیر فرمانده» احمد اکبرپور که پیش از این به عنوان کتاب برگزیده یونیسف نیز معرفی شده توسط انتشارات «Ground wood books» کانادا در این کشور منتشر می‌شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«شب بخیر فرمانده» اکبرپور به کانادا می‌رود
«شب بخیر فرمانده» به کانادا می‌رود

کتاب «شب بخیر فرمانده» احمد اکبرپور که پیش از این به عنوان کتاب برگزیده یونیسف نیز معرفی شده توسط انتشارات «Ground wood books» کانادا در این کشور منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب را شادی اسکندانی به انگلیسی ترجمه کرده و تصویرگر آن مرتضی زاهدی است.

انتشارات « Ground wood books» کانادا اعلام کرده این کتاب را در سال ۲۰۱۰ (اواخر سال ۱۳۸۸) روانه بازار نشر خواهد کرد.

اکبرپور پیش از این عنوان کرده بود این کتاب را ویژه مسابقه‌‌ای که دفتر کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و شورای کتاب کودک برگزار کرده بود نوشته و تجربه‌ای منحصر به فرد در زندگی‌اش به شمار می‌آید.

اکبرپور درباره این کتاب که با موضوع جنگ نوشته شده می‌گوید: «جنگ همیشه برای من غیرقابل فهم بوده و تاثیر مخرب آن بر روی همه و به خصوص کودکان همیشه آزارم داده است. البته دیدگاه من نسبت به جنگ و دفاع از خاک با دیگران تفاوت دارد. در این اثر سعی کرده‌ام چهره کریه جنگ را از زاویه ذهنیت و دنیای کودکانه‌ای به تصویر بکشم که خودش قربانی آن شده است.»

اين نويسنده كودک و نوجوان متولد 1349 شهرستان «لامرد» استان فارس و دانش‌آموخته رشته روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی است. داستان‌های کودک و نوجوان اكبرپور توانسته‌اند تاکنون جوایز متعددی را به خود اختصاص دهند.

از جمله اين جوايز مي‌توان به جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی، دیپلم افتخار IBBY در پکن، کاندیدای بهترین رمان نوجوانان پکا، برگزیده کتابخانه بین‌المللی مونیخ آلمان و برگزیده شورای کتاب اشاره كرد.