تبیان، دستیار زندگی
مراسم جشن بزرگ بر بال ملائک در آستانه ماه مبارک رمضان با همكاری اداره كل تبلیغات اسلامی زنجان وشبكه تلویزیونی اشراق با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در سالن فرهنگسرای هلال احمر زنجان برگزار شد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری جشن بزرگ بر بال ملائک در زنجان

جشن بزرگ بر بال ملائک در زنجان

مراسم جشن بزرگ بر بال ملائک در آستانه ماه مبارک رمضان با همكاری اداره كل تبلیغات اسلامی زنجان وشبكه تلویزیونی اشراق با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در سالن فرهنگسرای هلال احمر زنجان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم گروه تواشیح معراج در مدح امام زمان (عج) به اجرای برنامه پرداختند و در ادامه حجت الاسلام نظری گفت: امیدواریم در سال آینده نظیر چنین مراسمی با شور و استقبال گسترده مردم در نقاط مختلف استان زنجان برگزار شود. وی افزود: ماه رمضان، ماهی است که در آن خداوند انسان را به میهمانی آسمانی دعوت می کند. وی اظهار داشت: در این ماه خدا همه افراد را تک به تک به این میهمانی دعوت نموده است. وی با بیان اینکه در این میهمانی فقط قلب انسان حرف می زند تصریح کرد: چشم، گوش، زبان و سایر اعضاء انسان در این میهمانی جایی ندارند.

حجت الاسلام نظری ادامه داد : هر کس اگر صدای مادی را از درون خود خاموش کند صدای الهی را خواهد شنید و هر کس چشمش را به دنیا ببندد به دیدار خدا نایل می شود . وی خاطر نشان کرد: در لیله القدر طلوع با شکوه فجر را خواهیم دید.

جشن بزرگ بر بال ملائک در زنجان

وی با اشاره به اینکه در ماه رمضان باید آماده عروج شد یاد آور شد: در این ماه فرشتگان آسمان بر زمینیان نازل می شوند. وی با بیان اینکه باید از شب های پرفضیلت این ماه بهره کافی را برد گفت: مسافران آسمانی در شبهای ماه مبارک رمضان باید بسیار مواظب اعمال خود باشند و دقت نمایند که برخی از میهمانی ها و فیلم ها آنها را مجذوب خود نکند. وی تصریح کرد: باید علف های هرز را از دورن کند و در آن دانه کاشت. وی در ادامه با اشاره به حدیثی اظهار داشت: قلب مومن عرش خداست. حجت الاسلام نظری ابراز کرد: اشکها در این ماه از ارزش بسیار والایی برخوردارند چرا که اشک از قلب شروع شده و از طریق چشمها سرازیر می شوند. وی تصریح کرد: اشک لازمه سفر آسمانی است و ما در این سفر از درون تونل وحشت خواهیم گذشت .وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان انسان از تمام تعلقات مادی رها می شود و دل به معشوق ازلی می سپارد گفت: بعد از لیله القدر فجر می آید و سپس نور و امید سرازیر می شود و خوشا به حال کسی که در این ماه با خدا همراه است و با فرشتگان به سفر آسمانی می رود. حجت الاسلام نظری ادامه داد: در این ماه باید با خدا خلوت کرد و با خدا یکی شد.

جشن بزرگ بر بال ملائک در زنجان

وی ادامه داد: در ماه رمضان با خواندن دعای جوشن کبیر بر خود زره خواهیم پوشاند و با هر نام خدا بدن مان را از آتش جهنم رهایی خواهیم داد. وی لازمه گذشتن از تونل وحشت را پا گذاشتن روی نفس عنوان کرد و اظهار داشت: بعد از گذشتن از تونل وحشت امتحان گاو سامری و طور سینا در پیش است و باید ایمان خود را با معرفت کرد.

وی تصریح کرد : نماز نباید شکل ظاهری داشته باشد بلکه باید با عمق دل نماز خواند. حجت الاسلام نظری گفت: در پشت حجاب اگر حجب نباشد فایده ای در کار نخواهد بود و حیا نام یکی از اسماء خداوند است. وی گفت: حیاء ده جزء دارد که نه جزء آن متعلق به بانوان و یک جزء آن به آقایان اختصاص دارد . وی افزود: ما در ماه رمضان با عبادات و راز و نیاز های خود تلاش می کنیم تا اژدهای نفس را ازریشه نابود کنیم . وی ادامه داد: با کشتن نفس شیطانی ما می خواهیم در کوه سینا با خدا صحبت کنیم. وی با بیان اینکه باید در این ماه نماز عمیق باشد یادآور شد : در این ماه باید چنان خود را به خدا رساند که دیگر اثری از منیت های کاذب درونی در ما نباشد. وی لازمه رسیدن به خدا را پای گذاشتن روی نفس عنوان کرد و گفت: تا انسان خود را می بیند نمی تواند به خدا برسد. در ادامه این مراسم کلیپ راز هستی و خلقت آن از دیدگاه نهج البلاغه برای حاضرین پخش شد که با استقبال شرکت کنندگان مواجه شد. حمید رضا اسماعیلی نیز در این مراسم به تلاوت مناجات امام سجاد (ع) پرداخت و در خاتمه نیز با اهداء جایزه از برندگان دومین جشنواره مسابقه وبلاگ نویسی تبیان زنجان تقدیر به عمل آمد.

تنظیم برای تبیان: هومن بهلولی

روابط عمومی موسسه تبیان