تبیان، دستیار زندگی
ایران می تواند در صورت یك تلاش همه جانبه، از موشك قاره پیما برخوردار شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنگنده های 3000 کیلومتری

هواپیما

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از افزایش توان پرواز جنگنده های راهبردی ایران تا طول 3000 كیلومتر خبر داد.

امیر سرتیپ خلبان «حسن شاه صفی» درمراسم فارغ التحصیلی جمعی از دانشجویان خلبانی و ناوبری اف14 نیروی هوایی ارتش خاطرنشان كرد: خلبانان ایران توانایی پروازهای بلند به طول سه هزار كیلومتر و با شعاع عملیاتی 1800 كیلومتر برای انهدام هر هدفی را دارند. ما اكنون از مهماتی استفاده می كنیم كه 50 الی 60 كیلومتر مسیر را می پیماید و هر هدفی را نابود می كند.

وی افزود: بمب افكن های راهبردی ایران قادر به سوخت گیری از یكدیگر هستند تا بتوانند هر هدفی را در برد طولانی منهدم كنند.

وی با بیان اینكه نیروهای مسلح ایران اقتدار پوشالی بیگانگان حاضر در منطقه را خواهند شكست، گفت: روزی دشمن را از منطقه خاورمیانه بیرون خواهیم كرد.

شاه صفی افزود: در شرایطی كه از منظر خیلی از سیاسیون تهدید جدی برای كشور وجود داشت، آمادگی نیروهای مسلح باعث شد كه دشمن از انجام عملیات منصرف شود.

امیرشاه صفی گفت: دغدغه ارتقای كیفی نیروها و برگزاری رزمایش های متعدد باعث شده امروز با جرأت و كیفیت بیش از دوران هشت ساله دفاع مقدس ماموریت های محوله را انجام دهیم.

ایران می تواند در صورت یك تلاش همه جانبه، از موشك قاره پیما برخوردار شود

وی با بیان اینكه «تمرینات تاكتیكی مداوم، ساخت مهمات و تجهیزات به روز از ارتش، نیرویی قابل اتكا ساخته كه تشنه واگذاری ماموریت است»، اظهار داشت: چند طرح خوب نیز آماده و ارایه شده كه منتظر مجوز هستیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح كرد: مسئولیت پاسداری از فضای هوایی كشور جمهوری اسلامی ایران به عهده نیروی هوایی است.

ایران می تواند در صورت یك تلاش همه جانبه، از موشك قاره پیما برخوردار شود

در همین حال به گزارش خبرگزاری رویترز، «اوزی روبین» رئیس سابق برنامه دفاع موشكی اسرائیل اعلام كرد؛ ایران می تواند در صورت یك تلاش همه جانبه، ظرف سه یا چهار سال از موشك قاره پیما برخوردار شود.

هواپیما

روبین خطاب به یك كنفرانس دفاع موشكی در شهر هانتسویل كه ارتش آمریكا بانی برگزاری آن بود گفت: در صورت تاكید ایران بر پیشرفت،تنها سه یا چهار سال طول خواهد كشید تا برد موشك بالستیك ایران به 3900 كیلومتر برسد.

مركز اطلاعات ملی هوا- فضای نیروی هوایی آمریكا در گزارشی كه در ماه ژوئن علنی شد اعلام كرد كه ایران می تواند ظرف شش سال یك موشك قاره پیما تولید كند كه برد آن به آمریكا برسد.

در این گزارش آمده بود: ایران برنامه های بلندپروازانه ای برای توسعه موشك بالستیك و فضایی دارد و می تواند تا سال 2015 یك نوع موشك قاره پیما را كه برد آن به آمریكا می رسد مورد توسعه و آزمایش قرار دهد.

منبع: کیهان

تهیه و تنظیم برای تبیان: سعید آقازاده