تبیان، دستیار زندگی
‌تابوت‌های سربازان انگلیسی نیز در این مدت شاهد این سوءاستفاده سودجویان بوده و حداقل در 15 تابوت نیروهای انگلیسی، قاچاق تریاک خام به انگلستان گزارش شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قاچاق با تابوت

آمریکایی

منابع خبری از افغانستان گزارش دادند که طی 3 سال گذشته، برخی از افسران نیروهای چندملیتی در افغانستان به ویژه نظامیان انگلیسی و آمریکایی، از طریق تابوت‌های حامل سربازان کشته شده آمریکایی و انگلیسی در افغانستان، مواد مخدر به کشورهای خود قاچاق کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: تابوت‌های آمریکایی حامل سربازان کشته شده این کشور طی 3 سال گذشته شاهد انتقال صدها کیلو مواد مخدر بوده و افسران آمریکایی و انگلیسی به ویژه افسران آمریکایی‌ با استفاده از تابوت‌های فلزی دو جداره، اقدام به قاچاق مواد مخدر از افغانستان کرده‌اند.

به گفته این منابع، همانند دهه 60 و 70 میلادی که نظامیان آمریکایی با استفاده از تابوت حامل نظامیان کشته شده خود، مواد مخدر قاچاق می‌کردند طی سال‌های گذشته نیز این روند ادامه پیدا کرده است.

بنابه اظهارات این منابع خبری، ‌تابوت‌های سربازان انگلیسی نیز در این مدت شاهد این سوءاستفاده سودجویان بوده و حداقل در 15 تابوت نیروهای انگلیسی، قاچاق تریاک خام به انگلستان گزارش شده است.

از سوی دیگر، این حضور نامشروع باعث افزایش کاشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان به ویژه در مناطق تحت تسلط طالبان و القاعده شده، به طوری که 85 درصد مواد مخدر جهان در همین مناطق کشت می‌شود.

‌تابوت‌های سربازان انگلیسی نیز در این مدت شاهد این سوءاستفاده سودجویان بوده و حداقل در 15 تابوت نیروهای انگلیسی، قاچاق تریاک خام به انگلستان گزارش شده است

این رسوایی جدید درحالی صورت گرفته است که نیروهای هم‌پیمان آمریکا در افغانستان ناتوان از تامین امنیت خود و مردم افغانستان هستند و اخیراً پیشنهاد کرده‌اند که برای بازگشت آرامش به افغانستان، با طالبان وارد مذاکره شوند.

این گزارش همچنین اضافه کرده است که سربازان کشته شده انگلیس در هفته‌های اخیر در ولایت هلمند افغانستان با تفنگ‌های دوربین‌دار وینچستر انگلیسی و گرینف روسی مورد هدف قرار گرفته‌اند و به نظر می‌رسد که این سلاح‌ها اخیراً از سوی شبکه‌های مافیایی مواد مخدر افغانستان به دست نیروهای طالبان و القاعده رسیده است.

منبع: شبکه ایران

تهیه وتنظیم برای تبیان: آقازاده