تبیان، دستیار زندگی
ین پل شكل نعل اسبی دارد و ارتفاعش از سطح زمین 1200 متر است ارتفاعی كه بلندترین آسمان خراش های دنیا را تحت الشعاع قرار می دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پل پارک ملی گرند کانیون، بلند ترین پل دنیا

پل گراند کانیون

این پل شكل نعل اسبی دارد و ارتفاعش از سطح زمین 1200 متر است ارتفاعی كه بلندترین آسمان خراش های دنیا را تحت الشعاع قرار می دهد. لبه آن 20متر فاصله افقی از كناره زمین دارد. دیواره ها و كف آن از شیشه ای به ضخامت 10 سانتی متر ساخته شده است. این پل می تواند 7 تن وزن را تحمل كند , یعنی در آن واحد 800 نفر 80 كیلوگرمی می توانند بر روی آن راه بروند. البته تنها اجازه داده می شود 120 گردشگر همزمان روی آن راه بروند.

این پل بسیار محكم ساخته شده و طوری طراحی شده است كه در اثر باد وراه رفتن مردم, ارتعاش نداشته باشد. این بنا می تواند در برابر بادهای با سرعت 100 مایل در ساعت مقاومت كند و یك زلزله 8 ریشتری را تاب بیاورد. ساخت این آسمان نورد در مارس 2004 (سه سال پیش) شروع شد و در مجموع 40 میلیون دلار هزینه صرف آن شده است.

البته مجموعه آسمان نورد گراند كانیون , ساختمان های دیگری هم دارد: موزه, سینما, تئاتر , سالن تشریفات , فروشگاه و چندین رستوران در انتهای این بنا , كافه ای قرار دارد كه مسافران می توانند در آنجا در فضای آزاد غذا بخورند.

منطقه گراند کانیون
پل گراند کانیون

مقایسه با مشهور ترین آسمان خراش های دنیا

مقایسه

ثبت شده توسط seyyed_mohammad_ali در قسمت مطالب اعضا