تبیان، دستیار زندگی
با اشاره نیاز مبرم زندگی شتابزده امروز به كوتاه‌نویسی افزود: یك زمانی تلگراف و فاكس وجود داشت اما داستان تلگرافی یا فاكسی نبود، اما اینترنت و تلفن همراه انقلاب كرده‌اند و موجب رواج داستان‌های اینترنتی و داستانك‌هایی در قالب پیامك شده‌اند. هر چند نوشتن ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین کوتاه نویسان جوان

داستان

 بهترین كوتاه نویسان جوان در همایش شب‌های داستانك تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای معرفت،اسدالله امرایی نویسنده و مترجم عرصه ادبیات داستانی در این همایش به تشریح چگونگی شكل‌گیری، ابعاد و اهمیت داستانك پرداخت.

وی كه روز پنج‌شنبه در مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزش داستانك‌نویسی ویژه جوانان و نوجوانان با عنوان برنامه شب داستانك در كتابخانه شیخ هادی نجم آبادی فرهنگسرای معرفت سخن می‌گفت با اشاره نیاز مبرم زندگی شتابزده امروز به كوتاه‌نویسی افزود: یك زمانی تلگراف و فاكس وجود داشت اما داستان تلگرافی یا فاكسی نبود، اما اینترنت و تلفن همراه انقلاب كرده‌اند و موجب رواج داستان‌های اینترنتی و داستانك‌هایی در قالب پیامك شده‌اند. هر چند نوشتن داستان و داستانك، كار دشواری است چرا كه ادبیات داستانی در هر شكی كه باشد از زندگی سخن می‌گوید و برشی از آن است.

در این مراسم هم چنین وفا قبادپور دبیر همایش شب داستانك و مدیر كتابخانه شیخ هادی نجم آبادی گفت: در دنیای تنگ حوصله و پر دغدغه كنونی با فرصت‌های اندك كوتاه نویسی می‌تواند تا حدودی رسالت ادبیات را در حوزه داستان به عهده گیرد.

در دنیای تنگ حوصله و پر دغدغه كنونی با فرصت‌های اندك كوتاه نویسی می‌تواند تا حدودی رسالت ادبیات را در حوزه داستان به عهده گیرد.

این دوره آموزشی كارگاهی داستانك نویسی با عنوان «روزنه‌های تماشا» به یاد مرحوم اسماعیل فصیح و در گرامیداشت یاد و خاطره این داستان نویسی و مترجم بزرگ كشورمان، به همین كتابخانه شیخ هادی نجم آبادی فرهنگسرای معرفت تفكر و با نظارت و حضور اسد‌الله امرایی و «كیوان امجدیان» نویسنده منتقد و پژوهشگر حوزه كتاب و ادبیات در 14 جلسه برگزار شد و علاقه‌مندان به داستان نویسی با نگارش پی در پی از واقعی پیرامون خود و آنچه دیده و استنباط كره‌اند و در عین برخورداری از آموزش‌های كارگاهی اساتید و منتقدین این عرصه مراحل نوشتن یك داستانك حرفه‌ای را طی كردند.

در مراسم اختتامیه این دوره پس از نقد و بررسی با حضور شماری از نویسندگان مترجمان و منتقدان حوزه ادبیات داستانی بهترین آثار انتخاب و از پدید آورندگان داستانك‌های برگزیده تقدیر به عمل آمد.

برنامه شب داستانك با گرامیداشت یاد مرحوم مهدی آذری یزدی داستان نویس معاصر در حوزه كودك و نوجوان برگزار شد و گزیده آثار انتخابی به یاد وی و مرحوم اسماعیل فصیح داستان نویس و مترجم، در یك مجموعه منتشر خواهد شد.

اسدالله امرایی، كیوان امجدیان، مجید قیصری و تقی محمدی فكورزاده از جمله كسانی بودند كه در این برنامه به عنوان ناظر و داور حضور داشتند.

دوره‌های كارگاهی داستانك نویسی با عنوان روزنه‌های تماشا و همایش شب‌های داستانك در كتابخانه شیخ هادی نجم آبادی به نشانی: شهر زیبا - شهران - ابتدای زیر كذر شهران - فرهنگسرای معرفت (تفكر) میزبان شمار زیادی از جوانان علاقه‌مند به عرصه ادبیات داستانی به ویژه داستان كوتاه و داستانك بود.

فارس نیوز

تنظیم : بخش ادبیات تبیان