تبیان، دستیار زندگی
ناصر حجازی یكی از اسطوره‌های فوتبال ایران به عنوان مدیر‌فنی باشگاه دی‌استرادای اسلواكی انتخاب و معرفی شد........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجازی در دی‌استرادای اسلواكی

حجازی مدیر فنی تیم فوتبال دی استرادای

ناصر حجازی یكی از اسطوره‌های فوتبال ایران به عنوان مدیر‌فنی باشگاه دی‌استرادای اسلواكی انتخاب و معرفی شد.

ناصر‌خان كه از كم‌لطفی‌های فوتبال ایران دل‌خوشی ندارد، حالا با آرامش و شرایط خوبی در مورد فوتبال صحبت می‌كند.

از اسلواكی چه خبر؟ وضعیت دی‌استرادا چطور است؟

خیلی خوب... دی‌استرادا شرایط خوبی دارد. اینجا آدم آرامش دارد و این می‌تواند به سود تیم باشد.

وضعیت شما در دی‌استرادا چطور است؟

من تازه آمده‌ام. یواش یواش می‌افتم روی روال و آن وقت راحت‌تر می‌توانم كار كنم. فعلا منتظر اقامتم هستم. اگر اقامتم بیاید حتی می‌توانم روی نیمكت بنشینم.

تیم را چطور ارزیابی كردید؟

خیلی خوبه... اینطوری تیم جمع كردن هنر می‌خواهد. هزینه‌های باشگاه دی‌استرادا خیلی پایین است ولی در عین حال ما تیم خوبی داریم. من در گفت‌وگو با مدیر‌عامل باشگاه هم گفتم كه اگر این تیم دو تا هافبك درجه یك داشته باشد، حتی به جام‌یوفا صعود می‌كند.

حجازی سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال تهران

احتمال دارد كه بازیكن ایرانی جذب كنید؟

بازیكنان ایرانی گران هستند! بازیكنان اروپایی هم كیفیت بهتری دارند و هم خیلی ارزان‌تر هستند. الان دی‌استرادا دو تا دفاع وسط دارد كه حتی اگر خود من در ایران تیم داشتم حاضر بودم 500 میلیون تومان برای هر فصل به هركدام از آنها پول بدهم.

این اتفاق دقیقا در فوتبال ایران می‌افتد و بازیكنی مثل آرفی برای دو سال 640 هزار یورو پول خالص از پرسپولیس می‌گیرد!

آرفی كیه؟ ما اینجا سه تا بازیكن داریم یكی از یكی بهتر. یك جوان 21 ساله داریم به نام اسماعیل كه حتی دنیزلی هم او را می‌خواهد.

در فوتبال ایران اتفاقات عجیبی می‌افتد. مثلا كندو كه از فوتبال ایران خارج شد یكی از خوب‌های لیگ‌برتر اسلواكی است. الونگ‌الونگ كه چند فصل در فوتبال ایران نیمكت‌نشین و سكونشین شده بود، اینجا با نظر مدیر‌عامل ایرانی باشگاه رفت در تركیب و توانست تك‌گل سه امتیازی دی‌استرادا را بزند.

شما در مورد كوئیكه بازیكن كامرونی استقلال و استیل‌آذین هم همین نظر را داشتید و او حتی توانست راهی بوندس‌لیگا و تیم اینتراخت فرانكفورت شود.

یادتان هست... خیلی‌ها گفتند كوئیكه به درد نمی‌خورد و همانطور كه گفتید من در یك برنامه زنده تلویزیونی در مورد او اظهار‌نظر كردم. در بازی سپاهان‌نوین - استیل‌آذین در لیگ یك، كوئیكه را روی نیمكت نشاندند و گفتند به درد نمی‌خورد.نمی‌دانم چرا این اتفاق‌ها می‌افتد. اصلا نمی‌دانم چطور بعضی از فوتبالیست‌ها اینقدر پول می‌گیرند. اینها در حالی است كه اینجا قیمت بازیكنان خوب خیلی ارزان‌تر است.

ناصر حجازی

در بعضی از نشریات عنوان شده كه شما به عنوان سرمربی دی‌استرادا فعالیت خواهید كرد!

من به عنوان مدیر‌فنی به دی‌استرادا پیوستم و قرار نیست كه سرمربی این تیم شوم. من فقط روی كار ایشان نظارت دارم. اگر تیم خوب باشد و مربی كارش را انجام دهد كه هیچ اما اگر مشكل باشد من باید آن را بررسی كنم و پس از مشورت با محسنی تصمیمات جدیدی بگیریم.

عملكرد سرمربی دی‌استرادا را چطور ارزیابی می‌كنید؟

فعلا كه چیز خاصی از ایشان ندیدم. البته او مدتی مربی آتیلا بوده ولی من چیزی از او نمی‌دانم. با تمام این حرف‌ها او مربی درجه یك اروپایی نیست چون اگر مربی بزرگی بود با این پول‌ها به اینجا نمی‌آمد.دیروز هم تمرینات او را زیر‌نظر داشتم و دیدم كه بعد از دو تا حركت تمرینی، سریع فوتبال را به راه انداخت.

اما یكی از همین مربی‌ها دستیار استیلی در استیل‌آذین شد و كرانچار هم با پرسپولیس قرارداد دو ساله بست!

نكته خنده‌دار این است كه اینجا قراردادشان را با كرانچار فسخ می‌كنند و آنجا در تهران با او دو ساله می‌بندند. البته این جزو مسایل عجیب فوتبال ماست. تا روزی كه من در فوتبال ایران بودم، هر روز توی كارم می‌گذاشتند ولی به جای این می‌روند یكی مثل كرانیكار را با یك میلیارد می‌آورند و با آن عشق هم می‌كنند.

شما برای یك فصل در دی‌استرادا خواهید بود. فكر نمی‌كنید مشكلی بین شما و مسوولان این تیم به وجود آید؟

هیچ مشكلی بین ما نیست. در فوتبال حرفه‌ای تا جایی كه بشود با هم كار می‌كنیم و اگر روزی به بن‌بست خوردیم از هم جدا می‌شویم.

در طول این مدت در فوتبال ایران خیلی‌ها پشت‌سر همین خشایار محسنی بد می‌گفتند اما چرا حالا یك نفر نمی‌گوید كه یك ایرانی چطور توانسته سهامدار و مدیر‌عامل یك باشگاه لیگ‌برتری اروپایی شود. دی‌استرادا با توجه به علاقه محسنی به ایران و فوتبال ایران می‌تواند پایگاه خوبی برای فوتبال ما در اروپا شود و با استفاده از امكانات این باشگاه به فوتبال مملكتمان كمك كنم.(خنده) البته محسنی یك ایراد بزرگ هم دارد و آن این است كه از لحاظ فیزیكی روی فرم نیست. به عنوان مدیر‌فنی از او خواسته‌ام تا شب‌ها شام نخورد تا سایزش درست شود.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری