تبیان، دستیار زندگی
جشنواره ایران زمین "نیکول کیدمن" در کار تازه فرانک آز معاون وزیر ارشاد: برای داشتن رابطه اقتصادی با جهان ، باید کپی رایت را پذیرفت کیمیایی با "سربازان" می آید بیژن میر باقری "نوعروس" را به تلویزی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبر هنری( 4 آبان)

چهارمین جشنواره تئاتر ایران زمین عصر جمعه با تاکید بر نمایش هایی که براساس اشعار "عطار نیشابوری" ساخته شده اند کار خود را آغاز می کند.

علیرضا آژنگ دبیر این جشنواره در جمع خبرنگاران اعلام کرد که رویکرد جشنواره ، استفاده از متون ادبی فارسی است . وی شناساندن ادبیات کهن را به مردم به ویژه نوجوانان و جوانان ، شناساندن و معرفی مفاخر کشورها، تبادل فرهنگی میان هنرمندان استاد کشور و سایر کشورها و ایجاد وفاق و همبستگی میان قومیت های استان را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

در این جشنواره پنج نمایش ایرانی و پنج نمایش خارجی اجرا می شوند و همایش بررسی ظرفیت های نمایش متون کهن ادبیات فارسی نیز برگزار می گردد . آژنگ همچنین خواهان همکاری نهادها و سازمان های استان خوزستان شد.

"نیکول کیدمن" در کار تازه فرانک آز

نیکول کیدمن بازیگر استرالیایی فیلم (others) به زودی در (Stepford wives) حضور خواهد یافت.

این فیلم ، بازسازی محصول 1975 کمپانی پارامونت است و داستان یک گروه زنانه را روایت می کند که نمی خواهند در زندگی ماشین روزمره غرق شوند . فیلم را "فرانک آز" کارگردانی خواهد کرد که پیش از این ، فیلم "امتیاز" را در کارنامه خود دارد . آخرین کار کیدمن "ساعت 4" بر خلاف انتظار در اکران خود با موفقیت چشمگیری مواجع نشده است . هر چند کیدمن یکی از متفاوت ترین کارکترهای دوران بازیگریش را در این فیلم به اجرا گذاشته است.

معاون وزیر ارشاد: برای داشتن رابطه اقتصادی با جهان ، باید کپی رایت را پذیرفت

معاون وزیر ارشاد گفت : از آنجا که ما از لحاظ اقتصادی ، در پی تعامل با دنیا هستیم ، باید کپی رایت را بپذیریم.

بنا بر گزارش ایسنا ، علی اصغر رمضانپور، معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد ادامه داد: هر کس بخواهد از حقوق عمومی سازمان جهانی تجارت آزاد استفاده کند باید قانون کپی رایت را به عنوان پیش زمینه حقوقی آن بپذیرد . رمضانپور ادامه داد که دفتری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیگیری مساله کپی رایت راه اندازی شده است . وی گفت : هماهنگی های لازم نیز با قوه قضائیه انجام شده است که قضات را در جریان ضرورت رعایت کپی رایت بگذارند.

وی با اشاره به این موضوع که کپی رایت در تلویزیون و سینما رعایت می شود تاکید کرد که وزارت ارشاد برای رعایت کپی رایت در زمینه کتاب هم تلاش می کند .

رمضانپور گفت : «حضور کتاب های ما در میان زبان های دیگر دنیا عملا امکان پذیر نیست ، چون سیستم جهانی توزیع کتاب بدون پذیرش کپی رایت ، در این زمینه با ما همکاری نخواهد کرد .»

کیمیایی با "سربازان" می آید

مسعود کیمیایی فیلم ساز 61 ساله ای که نزدیک به 3 سال است فیلمی نساخته بزودی فیلمنامه ای به نام "سربازان جمعه" را جلوی دوربین می برد.

کیمیایی که پس از ناامید شدن از ساخت پروژه طلسم شده "تسخیر شدگان" و "مانکن" که علی رغم بازنویسی های متعدد و انتخاب لوکیشن ها در کوبا و سپس آفریقای جنوبی تاکنون موفق به دریافت مجوز ساخت آن نشده است ، قصد دارد فیلمی را بر مبنای فیلم نامه "سربازان جمعه" که توسط خود او نوشته شده با همین نام برای "هدایت فیلم" بسازد . در این فیلمنامه چهار سرباز برای مرخصی چند روزه ای از پادگان خارج می شوند و پیش از جدا شدن از یکدیگر برای چند روز بعد در میدان انقلاب قرار می گذارند و آن روز مصادف می شود با هجدهم تیر 78... مسعود کمیایی پس از رمان "جسدهای شیشه ای"  که نامزد جشنواره ادبی مهرگان نیز شد نگارش رمانی دیگر در همان سبک و سیاق را آغاز کرده است .

بیژن میر باقری "نوعروس" را به تلویزیون می آورد

مجموعه تلویزیونی " نو عروس" به نویسندگی غلامرضا رمضانی و کارگردانی بیژن میرباقری در گروه فیلم و سریال شبکه دوم سیما هم اکنون مراحل فیلمبرداری را پشت سر می گذارد.

به گزارش ایسنا ، این مجموعه داستانی اختلافی دیرینه بین شخصی به نام محمد کوهساری و خانم میر طریق است که جهانبخش سلطانی و مهرانه مهین ترابی نقش آنها را ایفا می کنند . محمد کوهساری به همراه پسر روانشناس و دختر وکیلش در ساختمانی مشغول به کار است و درگیری او با خانم میر طریق با ازدواج پسر کوچکش محمود، با دختری با نام شیدا همراه می شود و ...

تهیه کننده این مجموعه ، رضا جوادی است که هم اکنون سریال دوران سرکشی به تهیه کنندگی وی از شبکه تهران بخش می شود.

موسیقی کویر بررسی می شود

موسیقی کویر برای نخستین بار در دومین جشنواره موسیقی آئین اجرا می شود.

به گزارش ستاد خبری جشنواره، حجم وسیعی از موسیقی کویر ایران که تاکنون کمتر مورد شناسایی و ارائه قرار گرفته در این جشنواره اجرا می شود . گفتنی است استادان و پیشکسوتان موسیقی کویر ایران در دومین جشنواره موسیقی آئین حضور دارند و علاوه بر اجرای موسیقی کویری به سؤالات حاضران و میهمانان جشنواره در مورد این نوع موسیقی پاسخ می دهند.

"شهر ممنوعه" پکن باز سازی می شود

" شهر ممنوعه " یکی از مشهورترین آثر باستانی جهان که در پکن واقع است و روزانه هزاران بازدید کننده دارد ، بازسازی می شود.

بازسازی و تعمیر این موزه که در انتهای شمالی میدان تیان آنمن قرار دارد، از هفته گذشته شروع شده است .

به گزارش خبرگزاری "شین هوا" ، "جین هونگ کوی" ، معاون موزه شهر ممنوعه در این خصوص اظهار داشت: " پس از سال 1911 نخستین بار است که این منطقه در دست تعمیر قرار می گیرد و انتظار می رود که بازسازی و برنامه تعمیر آن هفت سال طول بکشد . شهر ممنوعه در دوران سلسله مینگ و چینگ ساخته شده و 720 هزار متر مربع مساحت و 8700 اتاق دارد . جین گفت: ما سعی داریم تا نمای اولیه این شهر سلطنتی را برای بازی های 2008 پکن آماده کنیم .

برگزاری هفته سینمایی فرانسه در تهران

بخش دوم بررسی سینمای فرانسه پنجم آبان ماه سال جاری به مدت 5 روز در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود .

بنابر گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران در این هفته 5 فیلم مطرح سینمای معاصر کشور فرانسه همراه با تشکیل کارگاه های تخصصی "نقد فیلم" ، "تهیه کنندگی فیلم" و "موسیقی فیلم" در دو نوبت صبح و عصر به نمایش در خواهد آمد.

نمایش فیلم 35 میلی متری "11 دقیقه و 9 ثانیه و یک فریم " پیرامون حوادث یازدهم سپتامبر که توسط یک تهیه کننده فرانسوی و یازده کارگردان از کشورهای مختلف مختلف جهانی همچون "کن لوچ" ، "شان پن" ، "کلود للوش" ، "سمیرا مخملباف" و ... ساخته شده از جمله برنامه های هفته سینمای فرانسه است .

در این هفته همچنین فیلم های خیانت "کلودشابرول" ، مهاجر "ژاک پرن" ، هیمالیا"اریک ولی" و "خانم نلی و آقای آرنو" کلود سوته به زبان اصلی نمایش داده خواهد شد . بر اساس این گزارش سخنرانی " شارل تسون " سردبیر معتبر ، "کایه دو سینما" در کارگاه نقد و بررسی فیلم و برگزاری کنسرت موسیقی با شرکت دو گروه از هنرمندان برای نواختن قطعاتی از موسیقی فیلم های برجسته دنیا بخشی از برنامه های جنبی این هفته را تشکیل می دهند.