تبیان، دستیار زندگی
آنها که عادت به رنگ کردن موهایشان دارند، دیگر لازم نیست دنبال آرایشگر بگردند، چون مدتی است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شامپو به جای رنگ مو

شامپو زدن

آنها که عادت به رنگ کردن موهایشان دارند، دیگر لازم نیست دنبال آرایشگر بگردند، چون مدتی است که محصولات جدیدی به بازار آمده تا این مشکل آنها را حل کند. شاید شما هم شامپوهایی را دیده‌ باشید که می‌توان با آنها موها را رنگ کرد.

البته این شامپوها با چند دفعه مصرف، می‌توانند رنگ موی شما را به رنگ دلخواه‌تان تغییر دهند. دلیلش هم این است که قدرت رنگ‌کنندگی چندان زیادی ندارند و در هر بار مصرف صرفا می‌توانند موهای شما را چند درجه روشن کنند.

تولیدکنندگان این شامپوها مصرف آن را فقط به بانوان و آقایانی که موهای خاکستری دارند و دوست دارند به تدریج این موهای خاکستری را بپوشانند، توصیه می‌کنند.

نکته اصلی دیگر در استفاده از این شامپوها این است که اگر شما موهای خاکستری داشته باشید و نخواهید یک دفعه رنگ آنها را با رنگ مو تغییر دهید تا کسی متوجه این تغییرات نشود، می‌توانید این شامپوها را امتحان کنید.

موی سفید به دلیل تغییر ساختاری، در برابر پذیرش رنگ مو مقاوت ویژه‌ای نشان می‌دهد و مانع از نفوذ کامل رنگ به داخل تار مو می‌شود. شامپوهای رنگ‌کننده مو، با تمرکز روی این موها می‌توانند ضمن رنگ کردن کامل موی سفید، سلامت موهای شما را تضمین کنند، چون مجبور نخواهید بود موهایتان را چند بار با مواد شیمیایی قوی برای پوشش دادن موهای سفید رنگ کنید.

عیب اصلی رنگ موهای شامپویی این است که این رنگ موها، رنگ مو را به‌صورت دایم و مستمر تغییر نمی‌دهند، مگر اینکه به آنها اکسیدان اضافه شود.

برای تغییر رنگ موهایتان با این شامپوها، فقط لازم است این شامپوها را به موهایتان بمالید و با آن موهایتان را شانه کنید. به این ترتیب مواد رنگ‌کننده در بین موهای شما پخش می‌شوند. در مرحله آخر باید 5 دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را آبکشی کنید.

البته قبل از مصرف، بروشور این شامپوها را بخوانید و اگر به مواد تشکیل‌دهنده آن حساسیت دارید و یا پوست حساسی دارید، با پزشک درباره مصرف این شامپوها مشورت کنید.

*مطالب مرتبط:

شامپو زدن صحیح موها

10 نکته درباره خرید شامپو

چه شامپویی بخریم؟

چگونه موهایی سالم و جذاب داشته باشیم

سرتو با چی می شوری؟ با شامپو!

چگونه و با چی سرم را بشویم؟

اثرات نرم کننده،ژل و تافت بر موها

چطور موهای بلند را باید شست؟

دردسرهای رنگ مو

رنگ ‌موهای باثبات، آلرژی ‌زاترند

نکاتی که باید قبل از رنگ کردن مو رعایت کنید 

انتخاب رنگ موى مناسب

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.