تبیان، دستیار زندگی
دوستانه برگزار می کنند فدراسیون بین المللى فوتبال (فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) در ماه فوریه با برگزارى یک دیدار دوستانه فوتبال به کمک قربانیان سونامى درجنوب شرق آسیا می روند . به گزارش خبرگزارى رویترز از زوریخ ، فیفا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"فیفا" و "یوفا" به نفع قربانیان سونامى دیدار دوستانه برگزار می کنند


فدراسیون بین المللى فوتبال (فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) در ماه فوریه با برگزارى یک دیدار دوستانه فوتبال به کمک قربانیان سونامى درجنوب شرق آسیا می روند .

به گزارش خبرگزارى رویترز از زوریخ ، فیفا روز شنبه در بیانیه اى اعلام کرد : فیفا و یوفا در ماه فوریه دیدار خیریه اى را در اروپا برگزار خواهند کرد .

یوفا همچنین مانند فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا مبلغى را با عنوان "تلاش جامعه فوتبال براى همدردى با قربانیان" در جهت کمک به بازسازى زیرساخت فوتبال منطقه جنوب شرق این قاره اختصاص داده است .

فیفا پیش از این مبلغى به میزان 2 میلیون دلار و کنفدراسیون فوتبال آسیا مبلغ یک میلیون دلار براى بازسازى زیر ساخت فوتبال مناطق ویران شده و تهیه تجهیزات و وسایل مورد نیاز مانند توپ، پیراهن ، کفش ، دروازه و غیرهبراى فدراسیون هاى فوتبال و اعضاى آن در اختیار کشورهاى آسیبدیده در نظر گرفته اند .

فدراسیون بین المللى فوتبال در این بیانیه ادامه داد : چندین فدراسیون فوتبال به ویژه فدراسیون هاى کشورهاى استرالیا، انگلیس ، آلمان ، یونان ، هند،مالزى، پرتغال، رومانى، اسپانیا و ترکیه نیز تمایل خود را براى برگزارىمسابقات خیریه به هدف کمک به قربانیان ابراز داشته اند .

فاجعه هولناک سونامى که روز26 دسامبر مناطقى از جنوب و جنوب شرق آسیا را تحت تاثیر قرار داد بیش از153 هزار کشته و بیش از یک میلیون مجروح و بی خانمان برجاى گذاشته است .