تبیان، دستیار زندگی
هنگامی كه وضو می گیرید الكتریسیته های ساكن را به سطح بدن خود می آورید. آب نیز رسانا است وشما امواج الفا {امواج آرامش بخش} تولید می كنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گیرنده هاتون رو قوی کنید

چگونه انرژی مثبت را تقویت کنیم

انرژی

در مقاله قبل" آرامشی در دل توفان" راهبردهای کاربردی را در جهت حفظ آرامش و رفع تشویش های درونی خدمت شما ارائه نمودیم . در ادامه سعی داریم به پیشنهادات مفید دیگری در این رابطه اشاره کنیم.

راز اول: قضاوت خود را به تاخیر بیندازید

در این جهان هیچ حادثه ای بر حسب تصادف نیست و در همه وقایعی که روی میدهند لطف و رحمت الهی نهفته است.تمام حوادث برای ما پیامهایی دارند که سبب تکامل روحمان میشوند. مثلاً شما می توانید پیام آن حادثه به ظاهر بد را بعد از گذشت مدت زمانی بفهمید و یا حتی ممکن است تا زمانی که زنده هستید، متوجه نشوید زیرا بسیاری از این وقایع فراسوی درک ما و جزء اسرار الهی هستند و تلاش برای فهم حکمت خداوند با هوش محدودمان مانند سنجش اقیانوس با پیمانه است. همچنین در ذهن الهی، هیچ از دست دادنی وجود ندارد و اگر شما به ظاهر چیزی را از دست میدهید معادل آن شئ و یا حتی بالاتر از آن را به دست خواهید آورد و تمام این اشیاء وسیله ای برای تکامل و زیبایی شما هستند. بیایید کاملاً بپذیریم که در هر موقعیت نامطلوب، نیکی پنهانی برای همه وجود دارد."ساقی هر چه ریزد لطف اوست" 

راز دوم: صفتهای مثبت خود را افزایش دهید

از غیبت، تهمت و صفتهای نسنجیده درباره افراد یا حوادث، حسادت، كینه، دروغ، جر وبحث كردن با دیگران و خلاصه رنجاندن دیگران به شدت پرهیز كنید. زیرا كسی كه با انجام دادن این گونه اعمال تراكمی از نیروهای منفی عذاب می كشد، خودتان هستید. زمانی كه به دیگران خوبی و كمك می كنید تجمعی از نیروهای مثبت به دور خودتان فراهم می آورید و این نیروهای مثبت باعث آرامش و شادی شما می شوند.

در ذهن الهی، هیچ از دست دادنی وجود ندارد و اگر شما به ظاهر چیزی را از دست میدهید معادل آن شئ و یا حتی بالاتر از آن را به دست خواهید آورد

راز سوم: به دستورات اخلاقی احترام بگذارید

از كنجكاوی كردن در زندگی دیگران دوری كنید. از خواندن نامه های شخصی ودفتر خاطرات محرمانه دیگران و گوش دادن به مكالمات خصوصی آنها اجتناب كنید.بدون در زدن واجازه گرفتن وارد هر مكانی نشوید. سعی در اثبات درستی نظرات و عقاید خود به دیگران نداشته باشید. تلاش نكنید كه به زور افكار و عقاید دیگران را تغییر دهید، زیرا در صورت رعایت نكردن این دستورات آرامش خود را بر هم می زنید. به پدر ومادر خود نیكی كنید. با آنان با صدای بلند صحبت نكنید.

دعا

"بتی.جی ایدی"می گوید:"از زمانی كه شما به درگاه خداوند دعا می كنید این دعاها به صورت شعاع های نورانی به طرف آسمان بالا می روند و فرشته ها برای اجابت به زمین می آیند ولی در میان این شعاعهای نورانی یكی از همه فوق العاده قطورتر و نورانی تر است و فرشتگان به محض مشاهده آن سریع به آن رسیدگی می كنند. این پرتو قدرتمند و خیره كننده مربوط به دعای پدر ومادر در حق شماست. دعای مادر خالصانه ترین دعاهاست. چه زیباست به والدین خود از صمیم قلب احترام بگذارید ونیازهای آنان را تامین كنید زیرا كه مهر و نیكی به آنان سبب آرامش و نشاط درشما می شود.

راز هشتم: حس ها را از یكدیگرجدا كنید.

اغلب ما به این مسئله توجه چندانی نداشته ایم كه حواس پنجگانه خود را از یكدیگر تفكیك و آنها را به صورت مجزا از یكدیگر حس كنیم. ذهنتان را برای بالا بردن آگاهی حسی، پرورش دهید. امروز بر بینایی تمركز كنید، فردا بر مزه، روزبعد بر بویایی و...مثلاً زمانی كه در حال دوش گرفتن در حمام هستید قطرات آب را روی بدن خود احساس كنید واز اینكه باعث تمیزی و آرامش شما می شود، لذت ببرید. موقعی كه در حال غذا خوردن هستید فقط به طمع و مزه غذا تمركز كنید. وقتی در حال ریختن چای در استكان هستید به صدای ریزش آن گوش دهید. به این ترتیب، شروع به جدا كردن تجربیات حسی تان از یكدیگر كنید و از هر كدام لذت ببرید.

رازچهارم : دید جدیدی پیدا كنید

پرهای دم طاووس رنگارنگ هستند و هنگامی كه از زاویه ای خاص به آنها نگاه می كنید درخشش وزیبایی بی نظیری دارند. خیلی از مسائل در زندگی هنگامی ارزش خود را نشان می دهند كه از زاویه درست دیده شوند. ولی نگرشهای متشابه وكلیشه ای، دیدن این زیبایی ها را مشكل می سازد. اگر به هر مسئله ای از زاویه ای درست نگاه كنید در آن چیزهای با شكوه و زیبایی خواهید دید. سعی كنید همه چیز و همه كس را با چشمهای تازه ای ببینید كه از طریق عادت تیره وتار نشوند. با این روش شما می توانید ثروتهای نامحدودی را كشف كنید. به خاطر داشته باشید كه اگر از زاویه ای درست به تمام چیزها و اشخاص نگاه كنید هرشخص یا هرشیء از طرف خالقتان برای شما ارمغان و پیام زیبایی به همراه خواهد داشت.

سعی كنید همه چیز و همه كس را با چشمهای تازه ای ببینید كه از طریق عادت تیره وتار نشوند.

راز پنجم: وسایل اضافی را از محیط زندگیتان خارج كنید

اشیاء درون خانه تان را لمس كنید و از خودتان بپرسید آیا به این وسایل احتیاج دارم؟ كتابها را از درون قفسه بیرون بیاورید وببینید آیا دوباره قصد خواندن این كتابها را دارید. هرشیء یادگاری را بررسی كنید واز خودتان بپرسید: "آیا هنوز لحظه ای را كه این شیء به یادم می آورد برایم مهم و با ارزش هستند؟ "لباسهایتان را باز كنید و توجه كنید كه آیا به تمام این لباسها احتیاج دارید و از آخرین باری كه آنها را پوشیده اید چه قدر زمان می گذرد و آیا دوباره تصمیم به پوشیدن آنها دارید؟ بعد از این بررسی كاملی كه به عمل می آورید تمام وسایل و لباسهای اضافی تان را به دیگران ببخشید و یا آنها را حراج كنید. زیرا كه هر شیء انرژی خودش را دارد و اگربه كار نرود درخانه به آب راكد تبدیل می شود. همچنین جای مناسبی برای جوندگان و پشه ها می گردند. پس مراقب باشید و بگذارید انرژی آزادانه جریان یابد وآب جاری گردد. اگر كهنه ای را نگه دارید تازه ها جایی برای تجلی خویش نمی یابند. پس برای چرخش انرژی و پیشرفت در زندگی تان وسایلی را كه احتیاج ندارید از محیط خارج سازید. سعی كنید همه چیز و همه كس را با چشمهای تازه ای ببینید كه از طریق عادت تیره وتار نشوند.

آیا می دانید؟  هنگامی كه وضو می گیرید الكتریسیته های ساكن را به سطح بدن خود می آورید. آب نیز رسانا است وشما امواج الفا {امواج آرامش بخش} تولید می كنید. با كشیدن مسح سر این امواج را به كورتكس مغزانتقال می دهید و باعث می شوید كه ناحیه شلوغ ذهن آرام گیرد. با مسح پا انتقال امواج آلفا را در اندامهای پایینی سرعت می بخشید. بیشترین منطقه ای كه در كره زمین امواج آلفا دارد كعبه است. زمانی كه شما نماز می خوانید و جهت خانه خدا قرار می گیرید و هفت قسمت بدن شما با زمین تماس پیدا می كند، امواجی را دریافت می كنید كه باعث آرامش شما می شوند. برای افزایش نیروهای مثبت خود می توانید در یك وان حمام پر از آب و نمك به مدت بیست دقیقه قرار بگیرید. در بطری های رنگی آب خوراكی بریزید و به مدت دو ساعت در معرض نور شدید آفتاب قرار دهید سپس آنها را در یخچال بگذارید و در موقع لزوم بنوشید. بدون كفش و جوراب روی چمن راه بروید زیرا طبیعت منبع انرژی نیروهای مثبت است.

مدرسه علمیه نرجس

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

را ه های به دست آوردن آرامش

روشهای کاذب کسب آرامش و راحتی

لطفا نظر دهید: آیا با گناه آرام می‌شوید؟

زمان آشتی است

چه می خواهید؟ چگونه فکر می کنید؟

راز سعادت چیست؟

درمان قطعی استرس های شما

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.