تبیان، دستیار زندگی
مدیر سایت اینترنتی ختم قرآن مجید گفت: اولین مسابقه آنلاین قرآنی در نمایشگاه قرآن بر پایه هوش مصنوعی برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقه قرآنی بر پایه هوش مصنوعی
ختم قران

مدیر سایت اینترنتی ختم قرآن مجید گفت: اولین مسابقه آنلاین قرآنی در نمایشگاه قرآن بر پایه هوش مصنوعی برگزار می‌شود.

باقر افخمی، مدیر سایت اینترنتی «ختم قرآن مجید» گفت: این وب‌سایت از فروردین سال 87 توسط عده‌ای دانشجو و شیفته قرآنی و به صورت مردمی راه‌اندازی شد. این وب‌سایت به هیچ ارگانی وابسته نیست و در واقع یك تشكل مردم‌نهاد (NGO) است.

وی با تأكید بر این نكته كه روزی 100 ختم قرآن در این وب‌سایت انجام می‌شود، گفت: از 54 كشور دنیا در سایت عضو فعال وجود دارد. بیشترین تعداد اعضا بعد از ایران،‌ متعلق به ایالات متحده آمریكا است و از همه كشورهای عضو اتحادیه اروپا و كشورهای حوزه خلیج فارس در این سایت عضو هستند.

افخمی، سایت اینترنتی ختم قرآن مجید را یك سایت بین‌المللی دانست و افزود: این سایت از 8 زبان زنده دنیا پشتیبانی و فارغ از هرگونه فرقه‌گرایی عمل می‌كند.

وی خاطرنشان كرد: از نظر آماری 93 درصد اعضای سایت كمتر از 35 سال سن دارند، 75 درصد افراد نیز دارای تحصیلات آكادمیك هستند و میزان حضور خانم‌ها در سایت 69 درصد است.

افخمی هدف از ایجاد این وب‌سایت را گسترش فرهنگ قرآن‌خوانی بین آحاد مردم به خصوص جوانان عنوان كرد و گفت: می‌خواهیم آرامش را با قرآن به جوانان هدیه كنیم. ضمن اینكه در ادامه این كار، وب‌سایت ختم صلوات نیز راه‌اندازی شده است.

مدیر سایت اینترنتی «ختم قرآن مجید» با اشاره به این نكته كه در تلاش برای برگزاری اولین مسابقه آنلاین قرآنی در نمایشگاه قرآن هستیم، گفت: در این مسابقه كه مفاهیم قرآنی را شامل می‌شود، ‌افراد به صورت آنلاین از سراسر جهان می‌توانند شركت داشته باشند. سیستم بر پایه هوش مصنوعی است و به جز ایران، فقط یك كشور دیگر چنین مسابقه‌ای را برگزار كرده است.

افخمی در پایان با اشاره به اینكه هر روز یك ختم قرآن توسط كاركنان و غرفه‌داران نمایشگاه انجام می‌شود، گفت: همه روزه كارت‌هایی بین غرفه‌داران توزیع می‌كنیم و هركس با خواندن تنها یك صفحه،‌ در ثواب یك ختم قرآن شریك می‌شود.

www.ghorany.com نشانی وب سایت ختم قرآن مجید است.

منبع خبر: فارس


تنظیم برای تبیان: گروه دین و اندیشه_شکوری