تبیان، دستیار زندگی
به گفته‌ی اكارت راهن -Ekart Rahn ؛ رئیس شرکت تولید کننده گروه «دستان» و «همایون شجریان» در تاریخ 15 آگوست 2009-24 مرداد ماه سال جاری، موفق به کسب جایزه‌ی موسیقی جهانی و سنتی از سازمان نقد صفحات موسیقی آلمان برای اولین همکاری خود با شرکت Celestial Harmonie
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موفقیت گروه «دستان» و همایون شجریان

همایون شجریان و گروه دستان

«قیژک کولی» و «خورشید آرزو» برگزیده‌ی نقد صفحات موسیقی آلمان

دو اثر موسیقیایی «قیژک کولی» و «خورشید آرزو» که چندی پیش توسط کمپانی Celestial Harmonies در بازار جهانی منتشر شد، برنده‌ جایزه Worldmusic از کمپانی معتبر نقد صفحات موسیقی آلمان شد.

به گزارش ایسنا ، به گفته‌ی اكارت راهن -Ekart Rahn ؛ رئیس شرکت تولید کننده گروه «دستان» و «همایون شجریان» در تاریخ 15 آگوست 2009-24 مرداد ماه سال جاری، موفق به کسب جایزه‌ی موسیقی جهانی و سنتی از سازمان نقد صفحات موسیقی آلمان برای اولین همکاری خود با شرکت Celestial Harmonies و رادیو برلین RBB شده است.

این جایزه تنها جایزه معتبر آلمان است که به تنهائی بر اساس ارزش هنری و نه صرفاً به دلیل جنبه‌های تجاری ارائه می‌شود.

رئیس شرکت تولید کننده گروه «دستان» و «همایون شجریان» در تاریخ 15 آگوست 2009-24 مرداد ماه سال جاری، موفق به کسب جایزه‌ی موسیقی جهانی و سنتی از سازمان نقد صفحات موسیقی آلمان برای اولین همکاری خود با شرکت Celestial Harmonies و رادیو برلین RBB شده است.

هیأت داوران این مسابقه جهانی متشکل از تعداد زیادی از منتقدان موسیقی آلمان و تهیه‌کنندگان برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی در زمینه‌های مختلف موسیقی هستند و روند انتخاب که منعکس‌کننده داوری افراد حرفه‌ای با تجربه‌ای بالا در زمینه موسیقی است، بر مبنای صداقت بوده و تحت تأثیر عوامل خارجی قرار نمی‌گیرد.

بنا بر این گزارش، شرکت Celestial Harmonies چهار دهه است که موفق به کسب این جایزه می‌شود و این ششمین باری‌ست که این شرکت این جایزه را در زمینه‌های مختلف موسیقی کلاسیک آلمانی - اتریشی تا موسیقی دنیا به‌دست آورده است.

گفتنی است: دو اثر «قیژک کولی» كاری از سعید فرج‌پوری در مایه اصفهان و «خورشید آرزو» ساخته حمید متبسم در مایه شور و دشتی است، كه مهرماه سال گذشته با اجرای گروه دستان و همایون شجریان توسط «دل‌آواز» وارد بازار موسیقی شد.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی