تبیان، دستیار زندگی
بیش از 6 میلیون مسلمان فرانسوی که 94 درصد آنها را جوانان تشکیل می دهند آماده روزه در ماه رمضان شده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماه رمضان در فرانسه
رمضان

مسلمانان مختلف جهان و از جمله مسلمانان کشورهای اروپایی، برخی تقالید ماه مبارک رمضان را شبیه به دیگر مسلمانان جهان انجام می‌دهند و دسته‌ای عادات و رسومات مختص به خودشان است.

مسلمانان به ویژه قشر جوان مسلمان فرانسه بی‌صبرانه در انتظار فرا رسیدن ماه مبارک رمضان هستند چرا که بر اساس آمار منتشر شده 94 % از روزه داران فرانسوی را جوانان زیر 30 سال این کشور تشکیل می‌دهند. بیش از 6 میلیون مسلمان فرانسوی همچون دیگر مسلمانان جهان در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با پختن شیرینی های خاص و چراغانی کردن مساجد به استقبال این ماه مبارک می‌روند.

هر ساله مسلمان فرانسه ماه مبارک رمضان را بر اساس بیانیه شورای فرانسوی آیین اسلام در پاریس آغاز می کنند. مقامات مسلمان این شورا با دیدن هلال ماه مبارک رمضان، آغاز این ماه الهی را از طریق رسانه ها به اطلاع مسلمان رسانده و این اطلاعیه را بر سر درب ورودی مسجد بزرگ پاریس نیز نصب می کنند.

بیش از 6 میلیون مسلمان فرانسوی که 94 درصد آنها را جوانان تشکیل می دهند آماده روزه در ماه رمضان شده اند.

"عبدل وهاب بلکی" نماینده بخش مشاوره شورای فرانسوی آیین اسلام ضمن ابراز خرسندی از آغاز ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: ماه رمضان فرصت خوبی برای دوری از گناهان و نزدیک شدن به پروردگار است. آمار منتشر شده در فرانسه حاکی است که 88 درصد از مسلمانان این کشور در ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرند که 94درصد از آنان جوانان زیر 30 سال هستند.

از جمله برنامه های خاص ماه مبارک رمضان در فرانسه می توان به ختم قرآن در مساجد اشاره کرد. این درحالی است که هزینه انفاق و افطار در این ماه الهی به‌ صورت مشارکت جمعی تامین شده و سازمان‌های اسلامی که در واقع حامیان و برنامه‌ریزان مساجد هستند، در تامین این هزینه‌ها کمک می کنند. در ماه‌ مبارک‌ رمضان‌ مسلمانان‌ فرانسه‌ علاوه‌ بر برپایی‌ نماز و روزه‌ و جلسات‌ ختم‌ قرآن‌، با ایجاد صندوق‌ کمک ‌های ‌خیریه‌ به ‌قشر مسلمانان ‌فرانسه‌ کمک‌ کرده و هدایایی نیز برای‌ کمک ‌به‌ خانواده‌ های‌ مسلمان‌ و گاه‌ حتی‌ خانواده‌های‌ نیازمند غیرمسلمان‌ تهیه می کنند. این درحالی است که غیر مسلمانان همواره این خصلت زیبا و منحصر به فرد اسلام و مسلمانان را می ستایند.

منبع: سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور