تبیان، دستیار زندگی
سانگ ایل گوك بازیگر نقش جومونگ كه به دعوت یكی از شركتهای تولیدكننده لوازم خانگی به ایران سفر كرده در نشست مطبوعاتی كه در مركز همایش‌های صداوسیما برگزار شد به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جومونگ : چقدر طرفدار دارم !

جومونگ،سانگ ایل گوك

نمی‌دانستم در ایران اینقدر هوادار دارم

بازیگر نقش جومونگ با حضور در نشست مطبوعاتی در تهران به سؤالات خبرنگاران پیرامون مجموعه تلویزیونی افسانه جومونگ و حواشی آن پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، سانگ ایل گوك بازیگر نقش جومونگ كه به دعوت یكی از شركتهای تولیدكننده لوازم خانگی به ایران سفر كرده در نشست مطبوعاتی كه در مركز همایش‌های صداوسیما برگزار شد به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

بنابر این گزارش وی در این مراسم با بیان اینكه من تازه متوجه شدم كه رئیس جمهور سابق ما از دنیا رفته خیلی غمگین شدم و شاید نتوانم خوب صحبت كنم گفت: به مردم ایران سلام می‌كنم و از شركت‌هایی كه باعث حضور من در ایران شدند تشكر می‌كنم. صدها بار تشكر خود را به مردم ایران ابلاغ می‌كنم كه از شب گذشته به خاطر استقبال از من در فرودگاه حضور پیدا كردند.

وی افزود: برای من ایران كشوری غریبه بود و تنها بخش‌هایی از این كشور می‌دانستم كه آن اطلاعات را از طریق كتابهای تاریخی به دست آورده بودم. شنیدم كه هواداران من در ایران خیلی زیاد هستند و از آنها تشكر می‌كنم امیدوارم من هم بتوانم فرهنگ كره را به شما نشان بدهم.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، سانگ ایل گوك بازیگر نقش جومونگ كه به دعوت یكی از شركتهای تولیدكننده لوازم خانگی به ایران سفر كرده در نشست مطبوعاتی كه در مركز همایش‌های صداوسیما برگزار شد به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی كه در جمع بسیاری از خبرنگاران ایرانی سخن می‌گفت و عكاسان مدام از وی عكس می‌گرفتند در پاسخ به سوالی در خصوص میزان تحصیلات دانشگاهی در رشته بازیگری چقدر برای ورود به این رشته تأثیر دارد گفت: زمانی كه من از سوی یك شبكه تلویزیونی دعوت به كار شدم 250 نفر آمده بودند و رقابت میان ما صورت گرفت بعید می‌دانم كه همه افراد هدفشان بازیگری باشد 7 سال پیش فقط چند دانشكده، بازیگری را تدریس می‌كردند اما در حال حاضر دانشگاههای بسیاری برای آموزش این رشته در كره جنوبی تأسیس شده است.

سانگ ایل گوك در ادامه این نشست در پاسخ به خبرنگار فارس با این مضمون كه آیا فكر می‌كردید كه پس از پخش این سریال در ایران افراد بسیاری هوادار شما شوند و اینكه الان چه نظری درباره این اتفاق دارید تصریح كرد: تا به حال نمی‌دانستم در ایران اینقدر هوادار دارم و این سریال اینقدر پرطرفدار شده است. مدتی پیش در كره تیم سایپا را اتفاقی دیدم كه یكی از بازیكنان آنها در نگاه اول مرا شناخت و با این تیم عكس یادگاری گرفتیم آن زمان بود كه فهمیدم كه میزان هواداران من در ایران بسیار زیاد است.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس درباره اینكه آیا متن این سریال توسط یك بازیگر فرانسوی نوشته شده است اظهار داشت: داستان سریال افسانه جومونگ فرانسوی نیست بلكه اسم كشور كره است كه این نام از لغت گوریا گرفته شده و جومونگ اولین پادشاه این سلسله بوده است و این داستان توسط فرانسوی‌ها نوشته نشده است.

جومونگ،سانگ ایل گوك

* «بچه‌های آسمان» فیلم ایرانی مورد علاقه من است

بازیگر نقش جومونگ در ادامه گفت: من فیلم ایرانی «بچه‌های آسمان» را دیده‌ام كه خیلی قشنگ بود و از آنجا فهمیدم كه ایران و كره از لحاظ فرهنگی بسیار شبیه هم هستند.

وی درباره حضورش در یك فیلم یا سریال ایرانی نیز گفت:‌اگر به من پیشنهاد حضور در یك فیلم یا سریال ایرانی را بدهند اول آنرا بررسی می‌كنم و اگر به نظرم خوب آمد آن را قبول می‌كنم. من شنیده‌ام كه فیلم‌ های ایرانی خیلی معروف هستند و هر سال در دو جشنواره هنری كره حضور پررنگی دارند.

* ایران كشور آزاد و قشنگی است

سانگ ایل گوك در ادامه گفت: ایران كشور آزاد و بسیار قشنگی است كه جذابیت‌های بسیاری دارد مردم آن نیز بسیار مهربان هستند و استقبال آنها در فرودگاه و هتل نشانگر خوبی آنهاست.

وی درباره پاسخ به این سؤال كه ماندگارترین صحنه‌ای كه از سریال افسانه جومونگ در ذهن‌تان مانده است اظهار داشت: ساخت این سریال متعلق به 3 سال پیش است و خیلی یادم نیست اما صحنه‌ای بود كه در گل فرو رفتم و به همین دلیل حتی یك هفته نمی‌توانستم غذا بخورم و حتی در گوش‌هایم نیز پر از گل شده بود البته آخرین صحنه جومونگ جذاب‌ترین صحنه بود و به خاطر آن گریه كردم.

* با سوسانو ازدواج نكردم

بازیگر نقش جومونگ در پاسخ به این سؤال كه آیا می‌دانستی تصاویر شما به مدت چند ماه روی جلد مجله‌های ایرانی را به خود اختصاص داده و اینكه آیا با سوسانو ازدواج كرده‌اید اظهار داشت: در كره هم عكس‌هایم روی جلد مجلات و روزنامه‌ها قرار گرفت و فكر نمی‌كردم در ایران نیز چنین اتفاقی افتاده باشد ضمن اینكه ازدواج كرده‌ام اما متأسفانه با دختر دیگر جز سوسانو.

فیلم مستندی از ابتدای ورود سانگ ایل گوك به ایران و بازگشتش به كره جنوبی در حال تهیه است كه پس از پایان مراحل ساخت در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی درباره معنی اسم خود نیز گفت: ایل یعنی یك گو یعنی كشور و معنی اسم من یعنی یك كشور من به خاطر اسمم نقش جومونگ را بازی كردم و فكر می‌كنم این سرنوشت من بود جومونگ هم چند كشور را با یكدیگر متحد كرده است ضمن اینكه تاریخ تولد من یك اكتبر است كه این تاریخ در كره یك روز نظامی است به همین دلیل پدر و مادرم این نام را برایم انتخاب كرده‌اند.

* داستان جومونگ همزمان با دوران هخامنشی در ایران است

سانگ ایل گوك در ادامه گفت: سریال افسانه جومونگ در كشور كره جنوبی یازده یا دوازدهمین سریال پرطرفدار است و اولین سریال راجع‌ به تاریخ باستان كره جنوبی به شمار می‌رود. در كره چندین سریال باستانی ساخته شده اما اولین آن راجع ‌به سلسله گوگور یعنی 2500 سال پیش و همزمان با دوران هخامنشی است من در این سریال لباس‌های سنتی پوشیده‌ام و فكر می‌كنم به همین دلیل مردم از این سریال خوششان آمده است.

بنابراین گزارش در ادامه این مراسم خبرنگاری به حواشی اتفاقات روی داده در ایران پس از پخش سریال جومونگ اشاره كرد و گفت: آیا می‌داند فردی به خاطر سوسانو در ایران خودكشی كرده و یا مردی با مراجعه به ثبت‌احوال خواستار تغییر نامش به جومونگ شده كه سانگ ایل گوك با ابراز شگفتی از بروز چنین رخدادهایی در پاسخ گفت: من ابتدا به خاطر اینكه فردی برای سوسانو خودكشی كرده تسلیت می‌گویم البته چنین اتفاقاتی را در روزنامه‌های سایر كشورها خواندم كه البته باعث خوشحالی نیز هست چون معروفیت و محبوبیت جومونگ را نشان می‌دهد ضمن اینكه تمام پسران كره‌ای هم عاشق سوسانو هستند و رقیب برای پسران ایرانی بسیار است.

جومونگ،سانگ ایل گوك

وی درباره اینكه دوست دارد با چه بازیگر و یا كارگردان بین‌المللی كار كند تصریح كرد: در كره فیلم‌های ایرانی معروف هستند و مردم آنها را دوست دارند چند فیلم ایرانی هم كه از تلویزیون پخش شده دیده‌ام اما فكر می‌كنم تمام بازیگران، كارگردان‌ها و هنرمندان معلم من هستم و باید از نكات خوب آنها استفاده كنم و نمی‌توانم یك نفر را انتخاب كنم و آرزو دارم با تمام بازیگران خوب دنیا هم‌بازی شوم.

بازیگر نقش جومونگ درباره دوبله این سریال به زبان فارسی نیز گفت: متأسفانه من دوبله را ندیده‌ام و دوست دارم ببینم كه چه كسی به زبان فارسی به جای من سخن گفته است البته زمانی كه این سریال از كشور چین پخش می‌شد یكی از دوستان من با من تماس گرفت و گفت دوبله شما خیلی خنده‌دار شده و من تا چند روز بابت این مسئله نخوابیدم ، امیدوارم دوبله فارسی این سریال اینگونه نشده باشد.

* شنیده‌ام كه سریال جومونگ توانسته ترافیك تهران را كم كند

سانگ ایل گوك در ادامه در پاسخ به این سؤال كه آیا می‌داند در سئول خیابانی به نام تهران وجود دارد اظهار داشت: بله طی سالهای گذشته بین كشور ایران و كره جنوبی روابط دوستانه‌ای ایجاد شده بود همان موقع دو خیابان به نام‌های تهران در سئول و سئول در تهران نامگذاری شد.

وی درباره دلایل علاقه مردم ایران به سریال افسانه جومونگ عنوان داشت: مردم ایران به داستانهایی كه قهرمان‌محور هستند علاقه بسیاری دارند و فكر می‌كنم افسانه سریال جومونگ هم از چنین ویژگی‌ای برخوردار است به نظر می‌رسد كه دلایل بسیاری برای موفقیت سریال جومونگ وجود دارد كه یكی از آنها داستان زیبای جومونگ است.

تا به حال نمی‌دانستم در ایران اینقدر هوادار دارم و این سریال اینقدر پرطرفدار شده است. مدتی پیش در كره تیم سایپا را اتفاقی دیدم كه یكی از بازیكنان آنها در نگاه اول مرا شناخت و با این تیم عكس یادگاری گرفتیم آن زمان بود كه فهمیدم كه میزان هواداران من در ایران بسیار زیاد است.

وی افزود: من هم شنیده‌ام كه در تهران ترافیك به خاطر جومونگ كم شده است البته در كره هم چنین اتفاقی افتاد البته خانمها از این اتفاق خوشحال شدند چون همسرانشان زود به خانه برگشته‌اند.

سانگ ایل گوك درباره میزان علاقمندی‌اش به تئاتر، تلویزیون و سینما گفت: در زمینه تئاتر فعالیتی نداشته‌ام اما علاقمند به این رشته هستم و فكر می‌كنم تئاتر هنر واقعی است و لذت‌بخش‌ترین هنر است و تلویزیون و سینما هم از نظرم جایگاه یكسانی دارند.

به گزارش خبرنگار فارس یكی از خبرنگاران نشریات ورزشی از سانگ ایل گوك پرسید كه در هواخواهی از تیم‌های آبی یا قرمز طرفدار كدام است اما او در ترجمه متوجه منظور او نشد و در پاسخ گفت من فقط لباس‌های یك‌رنگ می‌پوشم البته به لباس‌های قرمز و مشكی هم علاقه‌مندم. عاشق ورزش‌ام و اگر بی‌كار باشم روزی 5 الی 6 ساعت ورزش می‌كنم و به شنا، كوهنوردی و پیاده‌روی علاقه‌ بسیاری دارم ضمن اینكه رزمی‌كار نیستم اما سه ماه قبل از شروع سریال تمرین می‌كردم و تمام بخش‌های مربوط به اسب‌سواری در این سریال را خودم بازی می‌كردم.

جومونگ،سانگ ایل گوك

وی در پایان در پاسخ به سؤالی كه آیا حاضرید دوباره به ایران بیاید پاسخ داد: اگر ایرانیها دوباره من را دعوت كنم حتما به ایران می‌آیم.

* ساخت مستند از حضور جومونگ در ایران

به گزارش خبرنگار فارس در این مراسم اعلام شد: فیلم مستندی از ابتدای ورود سانگ ایل گوك به ایران و بازگشتش به كره جنوبی در حال تهیه است كه پس از پایان مراحل ساخت در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

یكی از مدیران شركت دعوت‌كننده از سانگ ایل گوك در پاسخ به این سؤال كه چرا از میان بازیگران كره‌ای از او برای حضور در ایران دعوت شده پاسخ داد: این بازیگر از لحاظ اخلاقی فرد وارسته‌ای است كه جایگاه ویژه‌ای دارد به همین دلیل ما احساس كردیم او با مردم ایران همخوانی بیشتری دارد. سانگ ایل گوك فردی است كه سیگار نمی‌كشد، مشروب نمی‌خورد و ساعت‌ها از روزش را به ورزش اختصاص می‌دهد این دلایل باعث شد تا ما نزدیكی بیشتری بین او و ایرانی‌ها ببینیم و از او برای حضور در ایران دعوت كنیم.

* بسیاری از هواداران این بازیگر برای دیدن او جلوی در سالن همایش‌های سازمان صداوسیما تجمع كرده بودند و با در دست داشتن حلقه‌‌های گل در انتظار دیدن بازیگر محبوب خود بودند.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی