تبیان، دستیار زندگی
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم از پیوستن کتابخانه‌های مساجد‌ به جمع کتابخانه‌های رسمی کشور خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانه نرم‌افزار مساجد کشور راه‌اندازی می‌شود
خانه نرم‌افزار مساجد کشور راه‌اندازی می‌شود

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم از پیوستن کتابخانه‌های مساجد‌ به جمع کتابخانه‌های رسمی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سعید روحانی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم، امروز در ‌نشست مطبوعاتی خود به تشریح برنامه‌های کانون‌های مساجد در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: کلاس‌های نور مبین با هدف تبیین مفاهیم قرآنی در کانون‌های مساجد استان قم برگزار می‌شود.

وی در ادامه طرح جزء خوانی، آموزش قرآن با شیوه‌های جدید و در حلقه‌های کوچک‌تر، شبی با قرآن، برگزاری کلاس‌های معارفی و بحث آزاد و برگزاری دوره حفظ، ترتیل و قرائت قرآن را از برنامه‌های کانون مساجد استان قم عنوان کرد.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی در سه رشته فوتسال، تنیس روی میز و تیراندازی از دیگر برنامه‌های این مرکز در ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان این‌که این برنامه‌ها در بیش از یکصد مسجد استان برگزار می‌شود، ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود بیش از هفت‌هزار نفر از جوانان در این برنامه‌ها شرکت کنند.

حجت‌الاسلام سعیدی همچنین در ادامه، اهداف همایش سراسری مسؤولان دبیرخانه‌های کانون‌های مساجد کشور را که چندی پیش در تهران برگزار شد، تشریح کرد و بیان داشت:

در این همایش پیشنهاد پیوستن کتابخانه‌های مساجد‌ به جمع کتابخانه‌های رسمی کشور مورد بررسی قرار گرفت که در صورت تصویب این پیشنهاد کتابخانه‌های مساجد در راستای تجهیز و تکمیل ساختاری و علمی می‌توانند از سرانه کتابخانه‌ها برخوردار ‌شوند.

وی خاطر‌نشان کرد: در این همایش بخش زبا‌ن‌های خارجی پایگاه اینترنتی شبستان رونمایی شد.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم از تأسیس خانه نرم‌افزار مساجد کشور خبر داد و بیان داشت: این مرکز با هدف معرفی و ارائه نرم‌افزار‌های اسلامی و سالم در زمینه‌های گوناگون به زودی برای استفاده خانواده‌ها و جوانان راه‌اندازی خواهد شد.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، تأکید کرد: همچنین شناسایی و حمایت از تولید کنندگان نرم‌افزار‌های اسلامی از اهداف مهم راه‌اندازی خانه نرم افزار مساجد است.

حجت‌الاسلام سعیدی در بخش پایانی این نشست خبری از هجدهمین اجلاس سراسر نماز خبر داد و اضافه کرد‍: این اجلاس، امسال با عنوان نماز، مسجد و جوان و با هدف ترویج فرهنگ نماز و بهره‌مندی از اندیشمندان و پژوهشگران این عرصه برگزار می‌شود.

گفتنی است، نشست مطبوعاتی مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم، امروز، 27 مرداد‌ماه، با حضور خبرنگاران در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم برگزار شد.