تبیان، دستیار زندگی
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات: انتظار داریم شورای سیاست‌گذاری تبلیغ با برنامه ریزی و زمانبندی، سند فرابخشی تبلیغ نوشته شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سند فرابخشی تبلیغ نوشته شود
سند فرابخشی تبلیغ نوشته شود

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات: انتظار داریم شورای سیاست‌گذاری تبلیغ با برنامه ریزی و زمانبندی، سند فرابخشی تبلیغ نوشته شود.

حجت الاسلام سید محمود مدنی، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های جمعی گفت: ظرفیت های فعلی حوزه ما با انتظاراتی که از حوزه علمیه است تناسب کاملی ندارد و ضرورت دارد آموختن دانش های دینی و آموزش دانش های دینی توسط نیروهای توانمند از واجب کفایی خارج شده و به واجب عینی تبدیل شود.

وی در ادامه افزود: بحث اعزام و پدیده تبلیغ در ماه مبارک رمضان یا سایر مناسبت های تبلیغی یک کار مشترک بین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و چند ضلع دیگر به ویژه اصحاب رسانه است.

حجت الاسلام مدنی اظهار داشت: در بخش مربوط به دفتر تبلیغات اسلامی که ساماندهی مبلغان است،‌تلاش هایی صورت گرفته است و امسال 6500 نفر مبلغ به سراسر کشور اعزام می کنیم.

وی بیان داشت: برای ساماندهی مبلغان و اعزام آنها، نشست های مختلف هماهنگی، و برای توانمندی مبلغان فعالیت های مختلف نرم افزاری، آموزشی، جلسات و همایش های مختلف انجام شده است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان داشت: با راه اندازی سامانه اینترنتی سمتا، سعی کرده ایم از این فضای پرتوان در راستای فعالیت های تبلیغی خود استفاده کنیم.

وی با ارائه درخواست همکاری از نهاد های همکار گفت: از نهادهای همکار ودعوت کننده همچون ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی، هیأت امنا مساجد و مردم بزرگوار تقاضا داریم از مبلغان اعزامی به بهترین نحو استفاده شود.

حجت الاسلام مدنی درپاسخ به پرسشی درباره اعزام مبلغ به خارج از کشور بیان داشت: بر اساس توزیع مسؤولیت هایی که شده مسؤولیت اعزام مبلغ به خارج از کشور به عهده دفتر تبلیغات نیست ولی در حال امضای تفاهم نامه ای با سازمان فرهنگ و ارتباطات هستیم تا مبلغانی را اعظام کنیم.

وی تأکید کرد: ما این روند را روند کندی می بینیم و امید است این ظرفیت گسترده ای که در حوزه علمیه وجود دارد و در ارتباط با دفتر هستند و می توانند در این بخش مهم نقش جدی داشته باشند مورد استفاده قرار گیرد و نهاد های مسؤول در این ارتباط سرعت مناسبی داشته باشند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اظهار داشت: روند اعزام مبلغ از سه روز قبل آغاز شده و این روند ادامه دارد و برای تسهیل بیشتر امور تا آغاز ماه مبارک رمضان در صورت درخواست مردم ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: امسال بخش اعزام خواهران مبلغ رشد نزدیک به سه برابر را دارد و امسال بیش از 400 بانوی مبلغ اعزام کرده ایم، که مقداری از این افزایش را مدیون اصحاب رسانه هستیم که این بخش را معرفی کردند.

این فعال حوزوی خاطر نشان کرد: از تعداد مبلغان اعزامی راضی نیستیم و برای رسیدن به سرانه مناسب یعنی هر هزار نفر یک مبلغ، راه طولانی در پیش داریم.

وی تأکید کرد: ما از روند کند برنامه های شورای سیاست‌گزاری تبلیغ که به دستور مقام معظم رهبری در بحث تحول حوزه شکل گرفت، نگران هستیم و انتظار داریم برنامه ریزی و زمان بندی بشود تا شاهد یک سند فرابخشی تبلیغ در آینده نزدیک باشیم.

حجت الاسلام مدنی ابراز داشت: زمان دارد به سرعت می گذرد و این پراکنده کاری ها به روحیه مبلغان آسیب می زند و در جامعه ما مشکلاتی به وجود می آورد.

وی با اشاره به ظرفیت های حوزه گفت: ظرفیت های فعلی حوزه ما با انتظاراتی که از حوزه علمیه است تناسب کاملی ندارد و ضرورت دارد به تعبیر برخی از مراجع تقلید آموختن دانش های دینی و آموزش دانش های دینی توسط نیروهای توانمند از واجب کفایی خارج شده و تبدیل به واجب عینی شده است.

حجت الاسلام مدنی اضافه کرد: توانمندی ورودی های حوزه باید جدی گرفته شود به سراغ نیروهای توانمند برویم و برای ورود آنان به حوزه درخواست و زمینه سازی کنیم و از توانمندی نیروهای مشتاقی که در حوزه وجود دارند استفاده کنیم.

وی در پایان بیان کرد: انتظار داریم در این ضیافت الهی، با استفاده از تمام توانایی های رسانه ها برای استفاده بیشتر از مبلغان در این ماه زمینه سازی شود.