تبیان، دستیار زندگی
گردهمایی بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان به همت معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گردهمایی بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان برگزار شد
گردهمایی بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان برگزار شد

گردهمایی بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان به همت معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری رسا، گردهمایی بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان با تحلیل وقایع پس از انتخابات، امروز صبح به همت معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم با حضور مبلغان، طلاب و فضلای حوزه برگزار شد.

در این گردهمایی که از ساعت نه صبح در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد، حجت‌الاسلام محمدحسین نبوی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم با بیان این‌که ماه رمضان فرصت تبلیغی گسترده‌ای در اختیار مبلغان قرار می‌دهد، گفت: خداوند با تشریع روزه زمینه رشد فرهنگی مردم را فراهم کرده است و در این ماه آمادگی مردم برای درک مسائل معنوی بسیار بالاست.

وی در ادامه افزود: مهم‌ترین وظیفه مبلغان در ماه مبارک رمضان ارتباط بیشتر با قرآن و سپس ایجاد ارتباط مستمر مردم با قرآن است.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم اضافه کرد: امام خمینی‌(ره) به دلیل ارتباط مستمر با قرآن، توانست بنیان یک تحول بزرگ را در ایران پایه‌گذاری کند.

حجت‌الاسلام نبوی تصحیح قرائت نماز از سوی مبلغان حوزوی را یک تکلیف در عرصه تبلیغ دانست و گفت: با فعال کردن نیروهای فرهنگی و تشکیل کلاس‌های آموزشی، تصحیح قرائت نماز در اولویت‌ فعالیت‌های تبلیغی قرار گیرد.

وی سپس گفت: باید از کسانی که اطلاعات قرآنی دارند در این راستا استفاده شود تا نهضتی از گرایش مردم به سمت قرآن ایجاد شود.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم با تأکید بر بیان تفسیر قرآن، خاطرنشان کرد: در ماه رمضان که ماه بهار قرآن است، به تفسیر قرآن بپردازید و نعمت‌ها و الطاف خداوند را برای مردم یادآوری کنید.

در ادامه این گردهمایی، حسین شریعتمداری، مدیر مسؤول روزنامه کیهان به تحلیل وقایع پس از انتخابات پرداخت و با بیان این‌که بحران در وقایع انتخابات جایگاهی نداشت بلکه در آن با یک تنش روبرو بودیم، گفت: آیا این تنش نشانه زایش است یا زیان؟ تمام شواهد نشان از یک زایش همراه با جهش دارد.

وی در ادامه افزود: کسانی که در ماجرای اخیر گردهم آمدند، در گذشته به صورت شناخته یا ناشناخته در میان ما بودند، اما انتظار چنین حرکتی از آنان نمی‌رفت.

مدیرمسؤول روزنامه کیهان سپس جریانات اخیر را نوعی غربال همراه با تنش معرفی کرد و افزود: این از الطاف الهی است که نیروهای مخلص انقلاب از نیروهای مقرض مشخص شدند.

وی به جنگ جمل اشاره کرد و گفت: در میدان اتفاقاتی می‌افتد که برخواسته از تحرکات پشت میدان است و معلوم نیست همه بازیگران در صحنه نویسندگان و طراحان این بازی باشند.

گفتنی است، گردهمایی بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان به همت معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم، امروز صبح از ساعت نه در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه آغاز و رأس ساعت دوازده به کار خود را پایان داد.