تبیان، دستیار زندگی
به تصویر این شلوارهای جین چینی كه به تازگی به بازار ایران وارد شدند نگاه كنید، عبارت بسم الله الرحمن الرحیم كه الله آن دوبار تكرار شده است، روی جیب های عقب این شلوارهاست،.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شلوار نامسلمانی!

انگار چینی ها پس از كشتار اویغورهای مسلمان كشور خودشان، تصمیم گرفته اند به مقدسات مردم مسلمان ایران هم توهین كنند.

شلوار چینی

تا قبل از این Made In China حتی به تسبیح ها و جانمازهای ایرانیان رسیده بود و حالا كلمه "الله" و عبارت مقدس مسلمانان یعنی "بسم الله الرحمن الرحیم" را به قسمت پشت شلوارهای ایرانیان برده اند.

این شلوارهای جین زنانه در فروشگاه های افسریه، حوالی خیابان های اول و دوم به قیمت 21 هزارتومان در حراجی به فروش می رسند.

اكثر خریداران هم به نوشتار پشت جیب شلوار توجه نمی كنند و صرفا به خاطر قیمت و دوخت شلوار آن را خریداری می كنند. فروشنده هم اطلاعات چندانی در خصوص محل خرید شلوارها و ... ارایه نمی دهد. البته برخی از خریداران به دلیل عبارت پشت شلوار از خرید آن امتناع می كنند.

به تصویر این شلوارهای جین چینی كه به تازگی به بازار ایران وارد شدند نگاه كنید، عبارت "بسم الله الرحمن الرحیم" كه "الله" آن دوبار تكرار شده است، روی جیب های عقب این شلوارهاست و یك بسم الله هم برعكس نوشته شده است.

 در مكتب اسلام برای كلمه الله حرمت قائل شده اند. به طوری كه حتی برای دست زدن به خط و نوشته آن باید وضو داشت و... و حالا درست در قسمت نشیمنگاه این شلوارها این كلمه گلدوزی شده و بدتر ان که در تهران - که خیلی ها دوست دارند ان را ام القرای جهان اسلام بنامند - به فروش می رسد!

در مكتب اسلام برای كلمه الله حرمت قائل شده اند. به طوری كه حتی برای دست زدن به خط و نوشته آن باید وضو داشت.

تا پیش از این واردات پرتقال اسرائیلی توطئه برخی عناصر نامعلوم اعلام شد، واردات سیب از امریكا در هاله ای از ابهام باقی ماند، اما دیگر این شلوارها را نمی توان انكار كرد. (منبع: سایت عصر ایران)

وظیفه دولت

در یک جامعه اسلامی همه ابعاد و وجوه زیست جمعی انسانها باید رنگ و بوی دین بیابد. یکی از این حوزه ها، حوزه اقتصاد و بازار است. طبیعی است عرضه و فروش برخی از کالاها مانند مشروبات الکلی یا گوشت خوک و... در بازار مسلمین جایز نیست. همچنین عرضه محصولاتی که وهن و توهین اسلام باشد. انتظار می رود که مسئولان دقت کافی را در کنترل واردات داشته باشند تا شاهد عرضه اقلامی که بر خلاف شرع مبین اسلام است در سطح شهر نباشیم. مشخص نیست مسئولان گمرك و ناظران اصناف كجا هستند كه این شلوارها در بازار عرضه می شوند؟

شلوار چینی

وظیفه ما

اینکه مسئولان در این امر کوتاهی نموده اند رافع تکلیف از ما نیست. خداوند در قرآن می فرماید «قوموا لله مثنی و فردی» در راه خدا قیام کنید حتی اگر یک نفر یا دو نفر باشید.» بنابراین هر مسلمانی به صورت فردی و شخصی وظیفه دارد که نام خدا، یاد خدا و راه خدا را زنده نگهدارد و پاس بدارد. این فرد می تواند یک فروشنده باشد که به احترام نام خدا از عرضه و فروش چنین محصولاتی خودداری می کند و یا یک خریدار باشد که از خرید این کالا ممانعت می کند و یا فردی که این لباس به او هدیه شده که از پوشیدن آن خودداری می کند.

هر یک از ما در محدوده ای که اختیار داریم تکلیف داریم و باید بکوشیم به وظیفه خود علم یافته و سپس عمل کنیم.

*** برای مشاهده بزرگنمایی تصاویر بر روی آنان کلیک کنید

گروه جامعه و سیاست

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور