تبیان، دستیار زندگی
كارشناسان آمریكایی اعلام كردند كه اطلاعات محرمانه ای به دست آمده كه میزان همدستی آمریكا با تروریست ها را فاش می سازد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همدستی با تروریست های عراق
تروریست های عراقی

كارشناسان آمریكایی اعلام كردند كه اطلاعات محرمانه ای به دست آمده كه میزان همدستی آمریكا با تروریست ها را فاش می سازد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، به نقل از گزارش منتشره از سوی پایگاه اینترنتی «اگزماینر»، كارشناسان آمریكایی اعلام كردند كه ارتش آمریكا در سال 2004 حدود 100 میلیون دلار برای خرید دست كم 100 عراقی به منظور همكاری با سازمان اطلاعات مركزی آمریكا (سیا) و در چارچوب یك فعالیت محرمانه به منظور برانگیختن گروه های تروریستی علیه غیرنظامیان عراقی در نظر گرفته بود.

این كارشناسان افزودند چنین سیاست های اطلاعاتی محرمانه میزان همدستی آمریكا با تروریست ها را فاش می سازد.

به گفته آنان غیر از 70درصد عراقی ها كه خواهان خروج فوری نیروهای اشغالگر آمریكایی از عراق هستند حدود 60درصد آمریكایی ها نیز خواهان خروج نیروهای این كشور از عراق طی یك سال هستند.

این كارشناسان همچنین تاكید كردند كه عملیات فریبكاری در تبلیغات بین المللی وجود دارد و آمریكا برای توجیه جنگ خود علیه عراق آن را دنبال می كند.

«كوین تلمان» كارشناس سیاسی آمریكایی، در این باره گفت، آمریكایی ها دریافتند كه جنگ علیه تروریست ها تنها یك برنامه دروغین است تا جنگ عراق و افغانستان طبق فرضیه های دولت سابق آمریكا یك اقدام قانونی محسوب می شود.

این كارشناس افزود، مسئولان واشنگتن جهان را بسیارخطرناك كرده اند با انجام اقداماتی چون شكنجه در زندان، هدف قرار دادن مناطق مسكونی، خرید مزدوران و استقرار جاسوسان سازمان اطلاعات در شهرها و روستاهای مختلف برای جاسوسی علیه ساكنان این مناطق، حقوق بشر و آزادی هایی را كه در قانون اساسی آمریكا مطرح شده نقض كرده اند.

كارشناسان آمریكایی همچنین تصریح كردند كه كشورشان از سلاح های ممنوعه كشتار جمعی برای كشتار عراقی ها استفاده كرده كه این مسئله موجب خسارت وارد كردن به خود سربازان آمریكایی شده است

این كارشناسان معتقدند، تحلیل های نوام چامسكی تحلیل گر آمریكایی اكنون تحقق یافته است. وی از خطر سیاست های رهبران آمریكا بر آینده این كشور پرده برداشته بود.

كارشناسان آمریكایی همچنین تصریح كردند كه كشورشان از سلاح های ممنوعه كشتار جمعی برای كشتار عراقی ها استفاده كرده كه این مسئله موجب خسارت وارد كردن به خود سربازان آمریكایی شده است.

سایت اینترنتی شباب العراق نیز به نقل از این كارشناسان گزارش داده است: استفاده از سلاح های حاوی اورانیوم كمتر غنی شده كه در تمامی توافقنامه های بین المللی نیز استفاده از آن منع شده است، موجب مبتلا شدن ساكنان مناطق مختلف عراق به سرطان شده است چرا كه در این مناطق از این سلاح ها استفاده شده است.

این كارشناسان به بیان تعداد حملات نظامی زمینی و هوایی علیه شهر فلوجه در سال 2004 اشاره كرده و آن را یك جنایت جنگی توصیف كردند كه براساس آن ارتش آمریكا حدود 250 هزار تن از ساكنان این شهر را از خانه هایشان طرد كرد و آنها را آواره ساخت و ارتش آمریكا به وجب به وجب این شهر حمله كرد و تنها حدود 50 هزار تن در این شهر باقی ماندند كه تمام اینها به بهانه تحت پیگرد قرار دادن گروه های تروریستی بود كه تعدادشان به 100 نفر نیز نمی رسید.

به گفته كارشناسان، از سال 2005 استراتژی جنگی آمریكا شامل استفاده از حمله هوایی به مناطق مسكونی با بمب هایی به وزن 500 تا 1000 پوند بود.

این كارشناسان افزودند 95درصد كشته شدگان عراقی قربانیان حملات هوایی و خشونت های آمریكایی ها بودند.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور