تبیان، دستیار زندگی
بعضی اوقات پس از نیمه شب به شهری می رسید، در هیچ هتلی جا پیدا نمی کنید یا اینکه هتل هایی که جای خالی دارند اتاق هایشان را با قیمت بالا کرایه می دهند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محل خواب و محل سکونت در سفر (2)

قطار، سفر

خوابیدن در سالن های انتظار ایستگاه های قطار

بعضی اوقات پس از نیمه شب به شهری می رسید، در هیچ هتلی جا پیدا نمی کنید یا اینکه هتل هایی که جای خالی دارند اتاق هایشان را با قیمت بالا کرایه می دهند. گاه نیز شب هنگام به شهری می رسید و در انتظار قطار دیگری که چند ساعت بعد حرکت می کند می خواهید کمی استراحت کنید. در مرحله اول سعی کنید وسایلتان را به محل های مخصوص بسپارید. اگر ممکن نبود از یک کمربند استفاده کنید، یک سر آن را به کوله پشتی ببندید و سر دیگر را به کیسه خواب خود وصل کنید، یا در صورت عدم امکان آن را زیر کیسه خواب بیاندازید و روی آن بخوابید. به این وسیله امکان به سرقت رفتن وسایلتان را به حداقل خواهید رساند.

یک توصیه دوستانه: پول، دسته چک، گذرنامه و مدارک مهم دیگر را هیچگاه از خود دور نسازید و در سفر حداقل تا جایی که به این مدارک مربوط می شود، به اشخاصی که نمی شناسید یا در سفر با آنها آشنا شده اید اطمینان نکنید. هنگام خواب این مدارک را به داخل کیسه خواب منتقل کنید. کار از محکم کاری عیب نمی کند.

استراحت در هواپیما

به علت وجود ارکاندیشن و هوای خنک درون هواپیما، برخی اوقات به پتو احتیاج خواهید داشت (بخصوص اگر به همراه کودکتان سفر می کنید). ولی معمولاً تعداد پتو محدود است. به این دلیل منتظر موقع خواب نشوید و به محض حرکت هواپیما مهماندار را از تعداد پتوی مورد احتیاج خود مطلع سازید.

مسافران قسمت درجه یک هواپیما از مزیت دمپایی راحت و عینک برخوردارند. حتی اگر مسافر قسمت درجه دو هستید شانس خود را امتحان کنید.

ویژه نامه سفر ، مجله صنعت و معدن، بهار 72 با تغییر و تلخیص

تهیه و تنظیم برای سایت تبیان: زهره پری نوش