تبیان، دستیار زندگی
برخلاف آنچه بسیاری باور دارند، خوابیدن در هتل پرستاره، زیر سقف آبی رنگ و چشمک زدن، خیلی زود تبدیل به عادت می شود. به این صورت است که بسیاری از سفرها که بیشتر به دلایل مالی و گرانی قیمت هتل ناممکن به نظر می رسند امکان پذیر می شوند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محل خواب و محل سکونت در سفر

سفر، مسافرت

خوابیدن در فضای آزاد

برخلاف آنچه بسیاری باور دارند، خوابیدن در هتل پرستاره، زیر سقف آبی رنگ و چشمک زدن، خیلی زود تبدیل به عادت می شود. به این صورت است که بسیاری از سفرها که بیشتر به دلایل مالی و گرانی قیمت هتل ناممکن به نظر می رسند امکان پذیر می شوند.

برای این نوع سفر همراه داشتن کیسه خواب اجباری است. اگر در محلی که برای خواب انتخاب می کنید هوا سرد باشد می توانید کیسه خواب را در کاغذ روزنامه بپیچید. کاغذ روزنامه از نفوذ هوای سرد و از خروج هوای گرم جلوگیری می کند. در ضمن برای تحمل سرمای سحر نیز می توانید از یک شال گردن یا کلاه پشمی استفاده کنید.

سعی کنید محل های بادگیر را برای خواب انتخاب نکنید. چه تصمیم به خوابیدن در یک پارک را بگیرید و چه هوای مطبوع کنار دریا شما را دعوت به خواب بر روی ماسه های نرم کند، سعی کنید تا حدی دور از چشم نامحرمانی چون دزد و ولگردها باشید. زیرا در این نوع سفر ماقبل تاریخی آنها دشمن به شمار خواهند آمد. بخصوص برای اجتناب از لو رفتن، از روشن کردن پی در پی سیگار خودداری کنید.

برای هوای بارانی روکش های ضدآب برای کیسه خواب وجود دارد. ولی اگر در دهکده ای به سر می برید برای خوابیدن در زیر باران، از مهمان نوازی روستایی ها استفاده کنید. در ضمن کیسه های بزرگ خاکروبه (البته تمیز و بدون خاکروبه) می توانند مانع نفوذ آب در  کیسه خواب شوند.

اگر به صورت "اتوستوپ" سفر می کنید و هنگام شب مجبور به خوابیدن در جاده شدید، سعی کنید در نزدیکی یک پمپ بنزین بخوابید! نه تنها امکان مزاحمت دزد و ولگرد کم می شود بله صبح زود می توانید از توالت  و دستشویی پمپ بنزین استفاده کنید و سر و صورت را هم صفا بدهید.

- از نوشیدن بیش از حد مایعات قبل از خواب پرهیز کنید. هر چند نوشیدن یک چای یا یک شیر کاکائوی داغ لذت بخش است،  ولی زمانی که در هوای سرد مجبور به خارج شدن از کیسه خواب شوید این لذت مبدل به شکنجه خواهد شد. ولی بد نیست روش سرخپوستان را برای کسانی که از زنگ ساعت شماطه دار منزجر هستند در اینجا یادآوری کنیم: یک لیوان آب، شیپور بیدار باش در ساعت 7 صبح، دو لیوان، 6 صبح، سه لیوان 5 صبح ( در صورتی که ساعت به رختخواب رفتن را حدود ساعت 10 شب فرض کنیم).

ویژه نامه سفر ، مجله صنعت و معدن، بهار 72 با تغییر و تلخیص

تهیه و تنظیم برای سایت تبیان: زهره پری نوش