تبیان، دستیار زندگی
انتخاب صحیح کوله پشتی، چمدان یا ساک از اهمیت به سزایی برخوردار است. اگر سفرتان یکسره است و برای مدتی قصد اقامت در شهر یا کشور دیگری را دارید، به دلیل اسباب زیاد و شاید شکننده...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجهیزات سفر

سفر، کوله پشتی، ساک

پوشاک سفر

لباس برای مناطق معتدل

شلوار جین

تی شرت

کفش پیاده روی

پیراهن گرم

پلیور

بارانی

کلاه

جوراب و لباس زیر

لباس برای مناطق گرم

شلوار پنبه ای راحت

لباس سبک

تی شرت

جوراب

مایو و لباس زیر

توصیه

از به همراه بردن لباس های نایلونی اجتناب کنید. این نوع لباس ها به محض عرق کردن به صورت حمام سونا در می آیند! بهترین نوع پارچه برای سفر، کتانی یا پنبه ای است، مانند پارچه هایی که در جین یا لی به کار می رود.

سفر، کوله پشتی، ساک

کوله پشتی، چمدان یا ساک در سفر

انتخاب صحیح کوله پشتی، چمدان یا ساک از اهمیت به سزایی برخوردار است. اگر سفرتان یکسره است و برای مدتی قصد اقامت در شهر یا کشور دیگری را دارید، به دلیل اسباب زیاد و شاید شکننده، بعضی اوقات انتخاب دیگری چز چمدان نخواهید داشت. بزرگترین ایرادی که می شود به چمدان گرفت وزن زیاد و انعطاف ناپذیر بودن آنست.

ساک های سفر، از سال ها پیش چه از حیث وزن و چه از حیث مدل پیشرفت زیادی کرده اند. زمان ساک های برزنتی و پارچه ای به سر آمده و هم اکنون با استفاده از مشتقات نفتی ساک های خیلی سبک و مجکم به بازار عرضه می شوند. این ساک ها گاه با وزنی معادل 300 گرم بیش از 30 کیلوگرم بار را در خود جای می دهند. قیمت آنها چندین برابر ارزان تر از چمدان است و به علت انعطاف پذیر بودن برای هر نوع سفری مناسب هستند. اگر تصمیم به پیاده روی زیاد یا سفر با اتومبیل دارید، انتخاب دیگری جز کوله پشتی نحواهید داشت؛ ولی اگر زیاد از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنید، یا اینکه در کشورهایی سفر می کنید که "اتوستوپ" در آنها رواج زیادی ندارد، از ساک های سبک سفری استفاده کنید که دارای دسته های بلند بوده و به سادگی روی شانه ها قرار می گیرد و در صورت لزوم بتوان آنها را از روی دو شانه رد کرد و تقریباً به صورت کوله پشتی درآورد.

سفر، کوله پشتی، ساک

چیدن وسایل در ساک یا کوله پشتی

- سعی کنید هیچگونه شیء تیز، برنده یا سفتی در حال حمل با بدن تماس نداشته باشد که به بدن صدمه نرساند.

- آنچه را که در طول روز مورد استفاده قرار نمی گیرد در ته ساک یا کوله پشتی قرار دهید( کیسه خواب، چراغ کوچک آشپزی و غیره).

- یک بارانی سبک و یک لباس گرم را روی ساک و دم دست قرار دهید.

- محل مخصوصی را که به سرعت قابل دسترسی باشد به مدارکتان اختصاص دهید (حتی بهتر است ساک کوچک دیگری را به این امر اختصاص دهید و هیچگاه آن را از خود دور نکنید).

- محل کوچک دیگری را که دستیابی به آن آسان باشد به خوراک سفر اختصاص دهید.

- سبکترین وسایل را ته ساک و سنگین ترین ها را روی ساک قرار دهید. از نتیجه مثبت این عمل تعجب خواهید کرد.

- اگر برایتان ممکن است بعد از دسته بندی کردن وسایلتان (وسایل خواب، خوراکی، لباس، مدارک، جعبه کمک های اولیه... ) هر دسته را در ساک پلاستیکی مجزا قرار دهید. به این ترتیب نه تنها هرگونه وسیله ای را به سرعت پیدا خواهید کرد بلکه مرتب کردن ساکتان چند دقیقه بیشتر وقت نخواهد گرفت.

ویژه نامه سفر ، مجله صنعت و معدن، بهار 72 با تغییر و تلخیص

تهیه و تنظیم برای سایت تبیان: زهره پری نوش