تبیان، دستیار زندگی
مدت زمان بودن در هوای سرد بیرون را محدود کنید، بدن خود را گرم و خشک نگه دارید. با پیچیدن شال یا پارچه ای دور دهان و بینی خود، هوای گرم تری را تنفس کنید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای تحمل بیشتر سرما در سفر چه کنیم؟

سفر

مدت زمان بودن در هوای سرد بیرون را محدود کنید، بدن خود را گرم و خشک نگه دارید. با پیچیدن شال یا پارچه ای دور دهان و بینی خود، هوای گرم تری را تنفس کنید و به علایم قلبی خود کاملاً توجه کنید. (در مورد بیماران قلبی) در صورت استفاده از هر وسیله نقلیه به خصوص هواپیما باید از نشستن طولانی مدت بپرهیزید.

علایم خطرناک

اگر در طول سفر هر کدام از نشانه ها و علایم زیر را مشاهده کردید حتماً به دنبال پیگیری و دریافت مراقبت های پزشکی باشید:

نبض نامنظم یا نبض بسیار تند (بیش از 100 ضربان در دقیقه) یا بسیار کند (پایین تر از 50 تا در دقیقه)، کوتاهی نفس، سبکی سر، خستگی مفرط و شدید، ایجاد ورم در اندام تحتانی، نشانه های کلاسیک حمله قلبی، درد قفسه سینه به صورت احساس فشار و سنگینی با انتشار به گردن یا فک و یا حتی بازوی چپ است و احساس تعریق و تهوع یا بدون سبکی سر نیز وجود دارد.

علایم غیرمعمول نیز مثل درد معده ای که با داروهای معده آرام نمی شود ولی با نشستن و استراحت بهتر می شود، دیده می شود. افراد دیابتی ممکن است درد قفسه سینه را تجربه نکنند، ولی ممکن است علایمی مثل سبکی سر، خستگی و یا کوتاهی نفس هم داشته باشند. اگر مبتلا به فشارخون هستید ممکن است فشار شما اندکی در ارتفاعات افزایش یابد ولی در نهایت بدن شما با شرایط جدید تطبیق می یابد.

دکتر لیلا صدیق  - روزنامه سلامت

سلمان یزدی – روزنامه قدس

سایت همپرواز

تهیه و تنظیم برای سایت تبیان: زهره پری نوش