تبیان، دستیار زندگی
به طور کلی بیماران قلبی که می توانند بدون مشکلاتی مثل درد قفسه سینه یا تنگی نفس حدود یک کیلومتر قدم بزنند یا از 12 پله بالا بروند قادر به سفرهای هوایی یا فعالیت های متوسط ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارتفاعات اما بی خطر

ارتفاعات، جنگل

به طور کلی بیماران قلبی که می توانند بدون مشکلاتی مثل درد قفسه سینه یا تنگی نفس حدود یک کیلومتر قدم بزنند یا از 12 پله بالا بروند قادر به سفرهای هوایی یا فعالیت های متوسط در ارتفاعات خواهند بود، حتی افرادی که مشکل ریوی همزمان دارند، اگر بیماری آنها به خوبی کنترل شده باشد قادر به تحمل این شرایط هستند.

در سفر به مناطقی که ارتفاعی بالاتر از سطح دریا دارند، تطابق با ارتفاع حائز اهمیت است، به خصوص درباره بیماران قلبی این موضوع اهمیتی دو چندان پیدا می کند. توصیه می شود این افراد از فعالیت های شدید بدنی در چند روز اول سفر بپرهیزند و به بدن خود فرصت دهند به آرامی با شرایط جدید تطبیق پیدا کند. تحقیقات نشان داده در عرض 5 تا 7 روز، فرد توانایی خود را مثل زمانی که در مناطقی هم سطح دریا بود، به دست می آورد.

اگر قصد پرداختن به ورزش های سنگین مثل اسکی و کوهنوردی در ارتفاعات بالا را دارید، بهتر است با متخصص قلب خود مشورت کنید و تحت آزمایش غربالگری قرار گیرید، زیرا این آزمایش ها باعث مشخص شدن مشکلات پنهان قلب و محدوده توانایی بدنی شما می شوند.

اگر مبتلا به فشارخون هستید، ممکن است فشار شما اندکی در ارتفاعات افزایش یابد ولی در نهایت بدن شما با شرایط جدید تطبیق می یابد. با وجود توصیه های مکرر پزشکی به بیماران قلبی برای پرهیز از رفتن به ارتفاعات بالا، نتایج تحقیقات نشان داده، ارتفاعات بالاتر باعث افزایش خطر در حوادث قلبی عروقی یا بدتر شدن وضعیت فشارخون نمی شود. دکتر لیلا صدیق  - روزنامه سلامت

تهیه و تنظیم برای سایت تبیان: زهره پری نوش