تبیان، دستیار زندگی
بهتر است چند هفته پیش از شروع مسافرت به برنامه های ورزشی متوسط بپردازید و به مرور با نزدیک شدن به زمان سفر بر شدت آن بیفزایید، البته شما باید فعالیت های ورزشی خود را در طول سفر نیز ادامه دهید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمادگی های پیش از سفر

سفر، مسافرت، جاده

بهتر است چند هفته پیش از شروع مسافرت به برنامه های ورزشی متوسط بپردازید و به مرور با نزدیک شدن به زمان سفر بر شدت آن بیفزایید، البته شما باید فعالیت های ورزشی خود را در طول  سفر نیز ادامه دهید  که ساده ترین آنها پیاده روی است و معمولاً در هر مکان و زمان قابل اجراست.

کنترل وزن و رعایت یک رژیم سالم غذایی نیز به بهبود آمادگی جسمانی شما و در نهایت، تحمل راحت تر استرس ها کمک می کند، البته برای اینکه این برنامه ها برای شما مؤثر باشد، باید ماه ها قبل از سفر به آن توجه کنید.

بهتر است تمام افراد با سابقه بیماری های قلبی یا کسانی که در معرض بیماری های قلبی هستند، در طول سفر پرونده پزشکی خود را که شامل اطلاعات زیر است، همراه داشته باشند.

- آخرین آزمایش ها و معاینات پزشکی

- آخرین نوار قلبی و تست های دیگر قلبی

- کارهای انجام شده مثل اعمال جراحی، بای پس و آنژیوگرافی

- فهرست داروهای مصرفی فعلی

- شماره تلفن پزشک خانوادگی که در جریان بیماری فرد قرار دارد.

هر فردی، با وجود نداشتن سابقه بیماری قلبی، در صورت داشتن هر کدام از موارد زیر جزو افراد در معرض خطر بیماری قلبی محسوب می شود و موظف است پرونده ای حاوی اطلاعات زیر داشته باشد:

- سابقه مصرف سیگار (بیش از 10 سال) داشتن فشارخون بالا، سن بالای 60 سال، کلسترول بالا، چاقی شدید.

-  اگر دارای دستگاه ضربان ساز قلبی یا لپیس میکر هستید، باید اطلاعات لازم را درباره چک کردن آن داشته باشید، قادر به اندازه گیری فشارخون و نبض خود باشید و بتوانید نامنظمی های نبض تان را تشخیص دهید.

-  وضعیت مقصد خود را کاملاً بررسی کنید و به نکاتی مثل ارتفاع محل، دمای محل و وضعیت آلودگی هوای منطقه توجه کنید.

توصیه پزشکان به بیماران قلبی این است که تا دو هفته بعد از شروع یک داروی جدید اقدام به مسافرت نکنند، از جمله دلایل آنها تداخل اثر بعضی داروها با شرایط موجود در سفر مثل تغییرات دما و ارتفاع است.

- بیشتر از نیازتان با خود دارو ببرید تا در حوادث پیش بینی نشده با مشکل مواجه نشوید. تمامی نسخه های دارویی خود را همراه با نام ژنریک آنها همراه ببرید، زیرا گاه نام تجاری داروها به خصوص اگر به سفرهای  بین المللی می روید، متفاوت است. داروها را به جای گذاشتن در ساک و چمدان، در کیف دستی خود بگذارید تا هم راحت تر به آن دسترسی داشته باشید و هم اگر وسایل شما در حین سفر مفقود شد، از داروهایتان محروم نشوید. دکتر لیلا صدیق  - روزنامه سلامت

تهیه و تنظیم برای سایت تبیان: زهره پری نوش