تبیان، دستیار زندگی
فروش سینماهای تهران پیش از شروع ماه مبارک رمضان و ماراتن نفسگیر سینما و تلویزیون در این ماه به شکل امیدوارکننده‌ای ادامه دارد. پرفروش‌ترین فیلم روی پرده این روزها مانند هفته گذشته کیش و مات به کارگردانی جمشید حیدری است که در جذب مخاطب بیشتر از دیگر فیلم‌
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شمارش معکوس برای اکران ماه رمضان

سینمای ایران

"پستچی" به مرز 200 میلیون رسید

در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اکران فیلم‌های روی پرده با موفقیت نسبی در جذب مخاطب ادامه دارد، با شروع این ماه طرح " از اذان تا اذان" اجرا می‌شود که هدف اصلی آن رونق دادن به سالن‌های سینما در این ماه است.

به گزارش خبرنگار مهر، فروش سینماهای تهران پیش از شروع ماه مبارک رمضان و ماراتن نفسگیر سینما و تلویزیون در این ماه به شکل امیدوارکننده‌ای ادامه دارد. پرفروش‌ترین فیلم روی پرده این روزها مانند هفته گذشته "کیش و مات" به کارگردانی جمشید حیدری است که در جذب مخاطب بیشتر از دیگر فیلم‌های روی پرده موفق بوده است.

"کیش و مات" پس از 19 روز نمایش در 19 سالن 225 میلیون تومان فروخته است، اکبر عبدی، حمید گودرزی، نیما شاهرخشاهی، الناز شاکردوست و احمد پورمخبر بازیگران این فیلم کمدی هستند. داستان فیلم درباره جوانی است که در زندگی‌اش با ناکامی مواجه می‌شود اما دلیل این ناکامی‌ها را نمی‌داند.

"پستچی سه بار در نمی‌زند" به کارگردانی حسن فتحی هم دومین فیلم پرفروش اکران دوم تابستان است. این فیلم پس از 18 روز نمایش در 18 سالن 195 میلیون تومان فروخته است. فیلم دوم این کارگردان شناخته شده داستانی پرتعلیق با مایه‌های وحشت دارد و تجربه‌ای متفاوت در کارنامه کارگردانش محسوب می‌شود.

"پستچی سه بار در نمی‌زند" به کارگردانی حسن فتحی هم دومین فیلم پرفروش اکران دوم تابستان است. این فیلم پس از 18 روز نمایش در 18 سالن 195 میلیون تومان فروخته است. فیلم دوم این کارگردان شناخته شده داستانی پرتعلیق با مایه‌های وحشت دارد و تجربه‌ای متفاوت در کارنامه کارگردانش محسوب می‌شود.

این فیلم که در جشنواره بیست و هشتم روی پرده رفت و با واکنش مثبت منتقدان همراه بود در جذب مخاطب هم موفق بوده است. محمدرضا فروتن، باران کوثری، علی نصیریان، رویا تیموریان و لیلا زارع بازیگران این فیلم هستند. فروش قابل قبول این فیلم نشان می‌دهد که فتحی همان طور که ذائقه و سلیقه مخاطب تلویزیون را می‌شناسد در جذب مخاطب سینما هم موفق است.

فیلم سینمایی "چشمک" به کارگردانی جهانگیر جهانگیری سومین فیلم پرفروش سینماها در این روزها است. فیلم پس از 12 روز نمایش در 22 سالن 109 میلیون تومان فروخته است. داستان این فیلم کمدی درباره جوانی است که می‌خواهد ازدواج کند اما با مشکلاتی روبه رو می‌شود. اکبر عبدی، حدیث فولادوند، ارژنگ امیرفضلی و یوسف تیموری در این فیلم کمدی مقابل دوربین رفته‌اند.

دومین فیلم سینمایی محمدرضا رحمانی با توجه به فضا و قصه تلخش در جذب مخاطب موفق بوده است. "دلخون" با بازی حامد بهداد، الناز شاکردوست و پوریا پورسرخ داستان متهمی است که تصمیم دارد پیش از مرگ اعضای بدنش را اهدا کند، اما ماجرایی مانع از این تصمیم می‌شود. "دلخون" پس از 19 روز نمایش در 17 سالن 150 میلیون تومان فروخته است.

فیلم سینمایی "خاک‌آشنا" به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا پس از 19 روز نمایش در 12 سالن 84 میلیون تومان فروخته است. داستان این فیلم که پس از حاشیه‌های فراوان روانه پرده سینماها شده درباره هنرمندی است که در تنهایی و عزلت در روستایی دورافتاده زندگی می‌کند.

رضا کیانیان، رویا نونهالی، بابک حمیدیان، مریم بوبانی و بیتا فرهی در این فیلم سینمایی مقابل دوربین رفته‌اند. فیلم تازه فرمان‌آرا اگرچه در جذب مخاطب به اندازه دیگر فیلم‌های کمدی روی پرده مخاطب نداشته اما به عنوان یک فیلم اجتماعی فروش قابل قبولی داشته است.

نمایش فیلم‌های اکران دوم تابستان تا ماه رمضان ادامه دارد و در کنار ادامه نمایش این فیلم‌ها، طرح "اذان تا اذان" اجرا می‌شود. در این طرح که همزمان با شروع ماه رمضان در پردیس‌های سینمایی اجرا می‌شود فیلم‌های قدیمی از اذان مغرب تا سحر روی پرده می‌روند.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی