تبیان، دستیار زندگی
برای افرادی که از نزدیک با بیماران قلبی در ارتباط هستند و یکی از اطرافیانشان دچار این بیماری است، موضوع طفره رفتن بیمار و خانواده اش از سفر کردن خیلی غریب نیست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفر با قلب بیمار

قلب، بیمار قلبی

برای افرادی که از نزدیک با بیماران قلبی در ارتباط هستند و یکی از اطرافیانشان دچار این بیماری است، موضوع طفره رفتن بیمار و خانواده اش از سفر کردن خیلی غریب نیست.

نمی توان استرس سفر را انکار کرد. زیرا سفر می تواند فرد را در معرض خطرهایی  قرار دهد  كه در خانه خود از آنها دور بوده است: مثل نشستن های طولانی مدت، کمبود اکسیژن، پرواز در ارتفاعات، قرار گرفتن در معرض آب و هوای سرد و گرم و انجام فعالیت های فیزیکی بیش از حد معمول، مانند حمل کردن چمدان های سنگین. بنابراین لازم است بیماران قلبی محدودیت های خود و شیوه برخورد با آنها را بدانند تا در طول سفر دچار مشکل نشوند.

اگر شما آترواسکلروز - تصلب شرایین تأیید شده از سوی پزشک دارید حتماً باید قبل از قرار گرفتن در معرض هر استرسی مثل سفر، از لحاظ وضعیت عروقی بررسی شوید تا باز بودن رگ هایتان مورد تأیید قرار گیرد.

اگر جزو کسانی هستید که در طول یک سال گذشته جواب آنژیوگرافی یا تست های استرسی قلب شما منفی بوده است، می توانید با ادامه مصرف داروهای قبلی خود به سفر هم بروید. اگر هم در طول شش ماه گذشته تحت جراحی هایی مثل بای پس یا آنژیوپلاستی برای بهبود وضعیت جریان خون قلب خود قرار گرفته اید، می توانید با اطمینان خاطر سفر کنید، البته مثل هر جراحی قلب دیگر، بهتر است تا دو هفته بعد از جراحی استراحت کنید، سپس به سفر بروید، ولی اگر دچار نارسایی احتقانی قلب یا دارای سابقه نامنظم بودن ریتم قلب (آریتمی) هستید، باید بعد از کنترل وضعیت بیماری تان به سفر بروید. در نهایت اگر علاوه بر بیماری قلبی تان به دیابت هم مبتلا هستید، حتماً نظر پزشک متخصص را درباره سفر کردن جویا شوید.

توصیه های بهداشتی برای بیماران قلبی

1- نسخه دارویی و داروهای مورد نیاز خود را به تعداد کافی به همراه داشته باشید.

2- از تجویز داروی خود به دیگران یا دریافت دارو از دیگران خودداری کنید.

3- داروهای غیرمجاز و ناشناخته را خریداری و مصرف نکنید.

4- در طول مسافرت، رژیم غذایی توصیه شده از طرف پزشک معالج خود را همچنان ادامه دهید.

5- در صورت مشاهده علایم بیماری به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

دکتر لیلا صدیق  -روزنامه سلامت

تهیه و تنظیم برای سایت تبیان: زهره پری نوش