تبیان، دستیار زندگی
مسیری را كه كودكتان دوست دارد انتخاب كنید. كودكان معمولاً علاقه زیادی به مسافرت با اتومبیل دارند، ولی اگر بیش از دو ساعت در ماشین بمانند كسل، خسته و بی حوصله می شوند كه بهتر است در چند جا برای رفع خستگی و احساس آرامش توقف كنید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسافرت با كودك

سفر با کودک

1 - مسیری را كه كودكتان دوست دارد انتخاب كنید. كودكان معمولاً علاقه زیادی به مسافرت با اتومبیل دارند، ولی اگر بیش از دو ساعت در ماشین بمانند كسل، خسته و بی حوصله می شوند كه بهتر است در چند جا برای رفع خستگی و احساس آرامش توقف كنید.

2 - قطار وسیله دیگری است كه كودكان دوست دارند با آن به سفر بروند؛ در طول مسیر می توانید همراه فرزندتان در راهروهای قطار بالا و پایین بروید، با افراد كوپه های دیگر آشنا شوید و مناظر زیبای جاده را از پنجره ببینید.

اگر قصد سفر با هواپیما را دارید، حداقل بایستی یك ساعت و نیم قبل از ساعت پرواز در فرودگاه حاضر شوید (برای پروازهای بین المللی كه باید زودتر بجنبید)، چون باید شما، فرزند و وسایلتان از دستگاه های بازرسی عبور كنید، برای سریع گذشتن از محوطه از كالسكه استفاده كنید. ممكن است فرزندتان دوست داشته باشد خودش راه برود، ولی با استفاده از كالسكه در ازدحام جمعیت فرودگاه، خیلی سریع تر می توانید حركت كنید.

4 – در پروازهای هوایی مواظب گوش های كوچك فرزندتان باشید. تغییرات فشاری كه در هنگام بلند شدن و فرود آمدن هواپیما در كابین به وجود می آید، گاهی اوقات باعث گوش درد بچه های كوچك می شود. اگر كودكان به علت سرماخوردگی بینی شان گرفته، حساسیت دارند یا به عفونت گوش مبتلا هستند برای ناراحتی های گوش خیلی مستعدتر از دیگران هستند. استفاده كمی از داروهای ضد اختناق یا آنتی هیستامین قبل از پرواز كمك می كند تا كودك شما در هنگام پرواز به راحتی نفس بكشد. اما ابتدا باید با پزشک مشورت كنید، چون آنتی هیستامین هایی نظیر دیفن هیدرامین، بعضی اوقات نتیجه معكوس دارد و ممكن است باعث خشكی بینی و دهان شود.

5 - در هنگام سفر با كودك نوپای خود بایستی نوشیدنی ها و خوراكی های مورد علاقه اش را همراه بیاورید (آوردن غذای بیشتر، پوشك یا هر چیز دیگری كه فكر می كنید به آن نیاز خواهید داشت، الزامی است)

6-  در كیف كوچكی چند كتاب و اسباب بازی جدیدی را كه قبلاً فرزندتان آنها را ندیده، قرار دهید. یكی، یكی آنها را در طول سفر به او بدهید. از آوردن اسباب بازی هایی كه دارای قطعات كوچك است بپرهیزید، چون ممكن است قطعات مابین یا زیر صندلی ها گم شود.

7  -نوارهای موزیكال و شاد برای سرگرم كردن کودکان در ماشین بیاورید، همچنین آوردن یك توپ به هنگام توقف ماشین و بازی با آن ضروری است.

8-  از پنجره هواپیما، به كودكتان ابرهای آسمان را نشان دهید. برچسب های پلاستیكی متحرک برای تزئین سینی غذای او همراهتان بیاورید، همچنین آوردن تعدادی مداد شمعی و كاغذ برای نقاشی كشیدن او بسیار لازم است.

9-  حیوان های مورد علاقه کودک یا لوگوهای كوچك را برای سرگرم كردن او در کیف تان بگذارید. وسیله راحتی كه كودك شما در طول سفر به راحتی در آن بخوابد، همراه داشته باشید.

روزنامه همشهری با تغییر و تلخیص

روزنامه قدس

تهیه و تنظیم برای سایت تبیان: زهره پری نوش