تبیان، دستیار زندگی
توجه داشته باشید حمل مایعات، اشیا شكستنی، ترشیجات، مرباجات و هرگونه موادی كه موجب آسیب رسانی به بسته های دیگر یا هواپیما شود به صورت بار همراه مجاز نیست و صرفاً وسایل شخصی مسافر به عنوان بار همراه قابل قبول است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مایعات و اشیاء شکستنی هواپیما

هواپیما، سفر هوایی

توجه داشته باشید حمل مایعات، اشیا شكستنی، ترشیجات، مرباجات و هرگونه موادی كه موجب آسیب رسانی به بسته های دیگر یا هواپیما شود به صورت بار همراه مجاز نیست و صرفاً وسایل شخصی مسافر به عنوان بار همراه قابل قبول است. وسایل فوق را جداگانه و در جعبه‏های محكم بسته بندی كنید تا از طریق قسمت بار و براساس مقررات با بسته ‏بندی استاندارد ارسال شود.

دقت كنید كه بسته‏های تحویلی به قسمت بار سالم باشند. در صورتی كه بسته شما در هنگام تحویل دارای پارگی یا شكستگی باشد، توسط مسئولین برچسب خاصی بر آن الصاق می شود كه در زمان تحویل، مجاز به ادعای خسارت نباشید.

توجه داشته باشید كه اشیای شكستنی یا ظروف حاوی مایعات را درون جامه ‏دان‏های خود قرار ندهید.

اوراق بهادار، اشیاء قیمتی، زیورآلات و… را در جامه دان‏های خود قرار ندهید. بدیهی است در صورت مفقود شدن اموال فوق شرکت هواپیمایی هیچگونه مسئولیتی نمی پذیرد.

هواپیما، سفر هوایی

اشیاء ممنوعه

به منظور رعایت اصول ایمنی و امنیتی، محدودیت‏هایی جهت حمل بعضی از اقلام همراه مسافر وجود دارد كه به شرح ذیل است (حمل اقلام ذیل به طوركلی با هواپیمای مسافری ممنوع است):

مواد آتش زا و منفجره و سریع الاشتعال

انواع كپسول و اسپری های شیمیایی تحت فشار مانند گاز اشك آور، بیهوش كننده، دفاع شخصی و گاز مایع

انواع مواد اسیدی و خورنده مانند اسید و سركه و…

اقلام ممنوع

انواع سلاح‏های گرم شامل سلاح ‏های نظامی، شكاری و ساچمه زن

انواع فشنگ جنگی، شكاری و ورزشی

انواع اشیاء و ابزار برنده مانند تیغ موكت بری، بطری، شیشه، چاقو، دشنه، قیچی، ناخن گیر، تیغ جراحی، پنجه بكس، تیغ ریش تراشی و اشیاء مشابه.

انواع ابزار مانند پیچ گوشتی، آچار، چكش، سیم، طناب و…

انواع اسلحه اسباب بازی كه شباهت زیادی به اسلحه حقیقی دارند.

- بار دستی

طبق مقررات بین‏المللی به هر مسافر اجازه داده می‏شود كه اشیایی را به عنوان بار دستی مجاناً حمل نماید. لیست اشیاء مجاز همراه مسافر كه می‏توان آنها را به داخل هواپیما حمل نمود در داخل بلیت درج شده است.

- تسهیلات حمل بار

در حال حاضر بسیاری از مایحتاج عمومی و پست به وسیله هواپیما حمل می‏شود. حمل بار با هواپیما موجب می شود تا سرمایه شما سریعاً بازگردد، مشروط بر آن كه قبلاً برای كالای خود جا ذخیره كرده باشید. ضمناً از نظر جابجایی كالا و ترخیص، به تشریفات كمتری نیاز دارد. مخارج بیمه و بسته بندی آن نیز به مراتب از دیگر وسایل حمل و نقل كمتر است.

- بارهای قابل حمل با هواپیما

محموله هایی مثل فرش، قطعات یدكی، مواد غذایی تازه و منجمد، انواع میوه و سبزی، گوشت، ماشین آلات سبك و سنگین، اتومبیل، لوازم شخصی، وسایل بیمارستانی، دارو، حیوانات زنده (مثل گاوهای شیری و جوجه یك روزه)، مواد شیمیایی مجاز، مطبوعات و نظایر آن قابل حمل با هواپیما هستند.

سایت ایران ایر

سایت فارس سیر

روزنامه همشهری

تهیه و تنظیم برای سایت تبیان: زهره پری نوش