تبیان، دستیار زندگی
حداقل 13 ساعت قبل از پرواز از نوشیدن الکل و نوشابه های گازدار و غذاهای نفاخ، حجیم و چرب خودداری کنید. تا می توانید آب و آب میوه های طبیعی بنوشید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفر هوایی

هواپیما، سفرهوایی

نکاتی در سفر هوایی

1 - حداقل 13 ساعت قبل از پرواز از نوشیدن الکل و نوشابه های گازدار و غذاهای نفاخ، حجیم و چرب خودداری کنید. تا می توانید آب و آب میوه های طبیعی بنوشید.

2 - زمان پرواز لباس راحت بپوشید و حتی الامکان از صندل یا دمپایی استفاده کنید.

3 - صورتتان را با کرم مرطوب کننده بپوشانید تا خشک نشود.

4 - از خوردن قرص خواب آور یا آرام بخش بپرهیزید.

5 - در مسافرت های طولانی برای کاهش گرفتگی های عضلانی ناحیه دست، کتف، پا و گردن، حرکت کششی انجام دهید.

6 - برای جلوگیری از تورم در ناحیه ساق و قوزک پا بلند شوید و کمی در راهروی هواپیما راه بروید.

7 - نرمش های ساده ای وجود دارد که با انجام آنها می توانید کسالت و خستگی را جبران کنید و انرژی ازدست رفته را بازیابید. صاف روی صندلی خود بنشینید، کف پایتان را روی زمین بگذارید، سپس در حالی  که پاشنه های پایتان روی زمین قرار دارد، نوک پنجه را به آرامی بالا بیاورید، سپس نوک انگشتان پا را ثابت نگه دارید و پاشنه پایتان را به طرف بالا حرکت دهید.

8 - همین طور که روی صندلی نشسته اید، سه مرتبه شانه های خود را به طرف بالا و پایین حرکت دهید. سر خود را به آرامی به طرف سینه خم کنید و دوباره به عقب برگردانید. این نرمش از گرفتگی عضلات گردن شما جلوگیری می کند.

9 - برای بهبود وضعیت گردش خون، در حالت نشسته، زانوی راست را به طرف سینه بالا بیاورید و دوباره به پایین برگردانید. این نرمش را در هر دو پا انجام دهید. در صورت ابتلا به دیابت، ساعت تزریق انسولین خود را با ساعت کشور مقصد تطبیق دهید.

10 - مصرف غذاهای حاوی ویتامین C، B12 و پتاسیم نظیر مرکبات، موز، سیب زمینی در یکی دو هفته قبل از سفر تا یکی دو هفته بعد از بازگشت، کمک بزرگی به کاهش حملات Jetlag (حملات خستگی ناشی از پرواز با هواپیما و اختلاف ساعت) می کند.

11 - اگر سیگاری هستید از شروع زمان بارگیری، استعمال سیگار را قطع کنید.

سایت ایران ایر با تغییر و تلخیص

روزنامه خراسان

روزنامه همشهری

تهیه و تنظیم برای سایت تبیان: زهره پری نوش