تبیان، دستیار زندگی
فستیوال سه روزه بین‌المللی كتاب‌های مصور سولی-ویل از 28 تا 30 آگوست 2009 با حضور بیش از چهل نفر از نامداران این عرصه از اروپا و آمریكا، در فرانسه برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بيست و يكمين فستيوال كتاب‌هاي مصور فرانسه برگزار مي‌شود
فستیوال

فستيوال سه روزه بين‌المللي كتاب‌هاي مصور سولي-ويل از 28 تا 30 آگوست 2009 با حضور بيش از چهل نفر از نامداران اين عرصه از اروپا و آمريكا، در فرانسه برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين فستيوال شامل بخش‌هاي مختلفي چون ملاقات با هنرمندان كتاب‌هاي مصور، نمايشگاه، نمايش تصويري، كنسرت، نمايش صحنه‌اي و مسابقات كميك استريپ است و حضور عموم شركت‌كنندگان در اين فستيوال رايگان است.

مهمان افتخاري فستيوال 2009 امانوئل لاپاژ است و مهماناني چون آرت اشپيگلمن (آمريكا)، انكي بيلال، فرانك مارگرين،  ژان-پي‌ير گيبرا (فرانسه)، هرمان (بلژيك) و توني ساندووال (مكزيك) نيز از مدعوين ويژه اين فستيوال هستند.

فستيوال 2009 سولي-ويل در برنامه امسال خود سه نمايشگاه دارد: آثار امانوئل لاپاژ (برنده جايزه بزرگ سال 2008)، سي اثر از كارهاي انكي بيلال برگرفته شده از آخرين آلبوم آثار او و نمايشگاه مارسل مارليه، طراح مجموعه «مارتين» كه حدود 100 ميليون نسخه از اثر او در دنيا به فروش رسيده است. برگزاركنندگان اين فستيوال پيش‌بيني مي‌كنند حدود 25000 نفر از اين فستيوال سه روزه ديدن كنند.