تبیان، دستیار زندگی
به گفته متخصصین امور مسافرتی، بهترین کار برای داشتن یک سفر آسوده، تهیه فهرستی از لوازم مورد نیازی است که با خود به سفر خواهید برد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چه چیزهایی را با خود به سفر ببریم

سفر، مسافرت

به گفته متخصصین امور مسافرتی، بهترین کار برای داشتن یک سفر آسوده، تهیه فهرستی از لوازم مورد نیازی است که با خود به سفر خواهید برد. اما گاهی محافظه کارترین مسافران هم مواردی را فراموش می کنند یا حتی به آن فکر هم نمی کنند. این موارد مهم و کارآمد چه هستند؟

این اقلام را به همراه داشته باشید

- گیره لباس (یا سنجاق قفلی بزرگ)؛ گیره لباس در سفر استفاده ای کاملاً متفاوت دارد! و بهترین وسیله برای کیپ کردن در بسته های خوراکی نیمه تمام مانند چیپس یا محکم کردن کیسه لباس های نم دار است.

- در بازکن قوطی و بطری: به یاد داشته باشید که همیشه در رستوران غذا نخواهید خورد و کنسرو و نوشیدنی را با دربازکن به شما نمی فروشند.

- آب: اگر سفر شما بیش از سه ساعت طول می کشد، حتماً یک بطری بزرگ آب همراه داشته باشید. یک اسپری کوچک آب هم در سفرهای گرم و خشک بسیار مفید خواهد بود. با اسپری کردن کمی آب به صورتتان بسیار سرحال خواهید شد.

- لیف حمام: لیف حمام در میان تجهیزات بسیاری از هتل ها وجود ندارد. پس یکی همراه داشته باشید.

- یک بسته بزرگ دستمال کاغذی: بسیاری از هتل ها یا اصلاً در اتاق ها دستمال نمی گذارند یا فقط به یک بسته کوچک اکتفا می کنند.

- کمی آب نبات: بد نیست یک بسته آب نبات همراه داشته باشید تا به کسانی که کاری برایتان انجام می دهند تعارف کنید. مانند راننده تاکسی، دربان متل و... این بهترین روش برای شروع یک برخورد دوستانه است.

سفر، مسافرت

چیزهایی که همراه نداشتن آنها بهتر است

1- بطری کامل شامپو، لوسیون و مانند اینها: بهتر است از انواع مسافرتی آن همراه ببرید یا مقداری از هر کدام را در بطری های کوچک پلاستیکی بریزید و با خود ببرید.

2- یک لباس برای هر روز! چند تکه لباس قابل جور کردن با همدیگر را بردارید و سعی کنید از رنگ های هماهنگ استفاده کنید.

3- سشوار و اتو: اینها فقط بار شما را سنگین می کنند و معمولاً در تمام هتل ها موجود هستند. برای اطمینان بیشتر با یک تلفن به هتل، مشکل حل خواهد شد.

4- لوازم واقعاً اضافی: اگر وسایلی هستند که نمی دانید به درد خواهند خورد یا نه، بهتر است آنها را در خانه بگذارید. پشیمان نخواهید شد.

- سایت تیه کال

- سایت هشت

سایت Irantop10.com

تهیه و تنظیم برای سایت تبیان: زهره پری نوش