تبیان، دستیار زندگی
پیكان رفتنى است كمتر كسى باور مى كرد كه یك تغییر مدیریت، رفتن دادرس و آمدن شهسوارى چنین باعث زمین گیر شدن پیكان شود ولى وضعیت خودروسازان تهرانى چنان در هم ریخته است كه تنها تیم بدون پیروزى لیگ برتر و قعرنشین مطلق آن همین تی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بررسى آمارى تیم هاى لیگ برتر در دور رفت ( پیکان )

پیكان رفتنى است


كمتر كسى باور مى كرد كه یك تغییر مدیریت، رفتن دادرس و آمدن شهسوارى چنین باعث زمین گیر شدن پیكان شود ولى وضعیت خودروسازان تهرانى چنان در هم ریخته است كه تنها تیم بدون پیروزى لیگ برتر و قعرنشین مطلق آن همین تیم چغر فصول گذشته است .

اوضاع در جمع پیكانى ها به حدى آشفته شده كه در طول یك نیم فصل دو سرمربى این تیم همایون شاهرخى و بعد از او جانشین اش یعنى محمد مایلى كهن بركنار شدند و وضعیت سرمربى سوم یعنى محمدحسین ضیایى هم روبراه نیست. گفته مى شود بهتاش فریبا در نقش مدیر فنى عملاً سرمربى تیم هست. پیكانى ها در ? هفته آغازین لیگ با گل نزدن خود یك ركورد جاودانه در لیگ برتر بر جاى گذاشتند و در ? هفته بعدى هم كه مدام گل زدند، از پیروزى خبرى نبود. این تیم در فصل نقل و انتقالات هم عملكرد بدى نداشت و نفرات شاخصى مثل خسرو حیدرى، افشین پیروانى، امیر وزیرى و... را جذب كرد ولى آنچه در عمل از پیكان دیده شده، خودرویى با موتور سوخته و ناكامى به مفهوم واقعى كلمه بوده است .

پیكان در خطوط مختلف خود بازیكن كارآمد به حد كافى دارد و هر یك از نفرات این تیم در سال هاى گذشته در همین پیكان یا تیم هاى قبلى خود جزو كلیدى ترین مهره ها بودند ولى چرا نتوانسته اند در این فصل به درجه مناسبى از هماهنگى برسند و چنین در هم ریخته شده اند، دلایل بسیارى دارد كه پرداختن به آنها در این فرصت نمى گنجد. پیكان از همین حالا چراغ سبز لیگ یك را با تمام وجودش حس مى كند مگر اینكه در دور برگشت یك تحول اساسى داشته باشد .

پیكان از نگاه آمار

عنوان فصل گذشته: هفتم

برد: -

مساوى: 6

باخت: 9

گل زده: 7

گل خورده: 16

بهترین گلزن: امیر وزیرى با 4 گل

بهترین نتیجه: سایپا صفر - پیكان صفر (هفته هشتم)

بدترین نتیجه: پیكان یك - سپاهان 2 (هفته دوازدهم)

مكان فعلى در جدول رده بندى: شانزدهم

اخطار: 24

اخراج: 3

تعداد بازیكنان مورد استفاده: 22

بیشترین حضور یك بازیكن در میدان: مهدى واعظى با 1350 دقیقه

كمترین حضور یك بازیكن در میدان: شهاب یانپى با 109 دقیقه