تبیان، دستیار زندگی
نشست تخصصی تکنولوژی تبلیغ با موضوع تبلیغ دینی در فضای مجازی به همت معاونت فرهنگی- تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، صبح امروز با حضور جمعی از مبلغین در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست تخصصی تکنولوژی تبلیغ در فضای مجازی برگزار شد
نشست تخصصی

نشست تخصصی تکنولوژی تبلیغ با موضوع تبلیغ دینی در فضای مجازی به همت معاونت فرهنگی- تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با حضور جمعی از مبلغین در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، دکتر جلالی در این نشست بر اهمیت استفاده از تکنولوژی و ابزار روز دنیا برای گسترش و سرعت بخشیدن به تبلیغ اشاره کرد و اظهار داشت: باید از امکانات فضای مجازی و ابزارهای اطلاع‌رسانی روز دنیا همچون اینترنت در عرصه تبلیغ دین استفاده بیشتری شود.

وی افزود: استفاده از تکنولوژی در عرصه تبلیغات دینی می‌تواند کیفیت تبلیغ و تعداد مخاطبین را به شکل چشم‌گیری افزایش دهد.

این استاد انفورماتیک دانشگاه ادامه داد: اگر آلودگی‌هایی در اینترنت وجود دارد اشکال در تکنولوژی نیست، بلکه نحوه استفاده کاربران از اینترنت غلط است که باید اصلاح و فرهنگ‌سازی شود.

دکتر جلالی هدف تبلیغات دینی را رساندن حقایق و معارف اسلامی و بانگ توحید و ندای آزادی‌خواه اسلام در سراسر دنیا دانست و گفت: دعوت مردم به رعایت قوانین اسلامی و آشنایی آنها با احکام و روایات اهل‌بیت (ع) هدف تبلیغات دینی در کشور است.

سخنران این نشست با اشاره به گسترش تبلیغات منفی دشمنان در فضای مجازی بیان داشت: امروز دانایی و توانایی یک نفر جواب‌گو نیست، باید تمامی طلاب حوزه به صورت مشارکتی و با اتکا به توانایی‌های علمی و اخلاقی خود در حوزه دین به تبلیغات گسترده با علوم روز در جامعه بپردازند.

وی افزود: اختراع و پیشرفت‌های روز دنیا و تولید ابزارهای اطلا‌ع‌رسانی جدید به نوعی  نعمت الهی است و باید در راستای تبیین دین الهی از این ابزارها استفاده کنیم، چون اسلام، دینی صد درصد تبلیغی است، لذا باید به همین میزان از ابزار تبلیغی استفاده کرد.

دکتر جلالی تصریح کرد: ضعف مسلمانان در نداشتن اطلاعات است و فاصله زیادی با جهان فناوری داریم، ولی از نظر محتوا هیچ یک از قدرت‌های جهان بر مسلمانان برتری ندارند و محتوای دین اسلام آنچنان غنی است که با وجود این همه ضعف و کمبود، روزانه بر تعداد مسلمانان جهان افزوده می‌شود.

این استاد دانشگاه تهران گفت: باید روش‌های جدید تبلیغ و آموزش را در حوزه دین گسترش دهیم و نخبگان دینی ترجمان شفاف و روشنی همراه با مثال های مناسب با زمان از قرآن و روایات ارایه دهند.

وی به ویژگی‌های تبلیغ در دنیای امروز اشاره کرد  و بیان داشت: بالا بردن اطلاعات روانشناسی و جامعه‌شناسی نسبت به مخاطبین، استفاده از ابزار اطلاع‌‌رسانی روز، تغییر روش‌های تبلیغ سنتی به تبلیغات از راه دور، ایمیل و اینترنت و اتصال مساجد به شبکه‌های  اینترنتی جهان و ایجاد ارتباط میان مساجد از ویژگی‌های تبلیغ در عصر تکنولوژی است.

دکتر جلالی در پایان افزود: محتوای تبلیغ در اسلام مهمتر از اصل انتشار آن است لذا علاوه بر استفاده از فناوری‌های روز و تغییر روش‌های تبلیغی باید محتوای تبلیغ را بالا برد.