تبیان، دستیار زندگی
نمایش فیلم لاك پشتها به مردم انگلیس نشان می دهد كه خوشحالی ها ومیگساری ایام كریسمس و سال جدید میلادی نباید مانع فراموشی رنجهای ناشی از اشغال عراق شود. ایرنا: روزنامه های انگلیسی با انتشار یادداشت هایی درباره فیلم «لاك پشتها...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازتاب نمایش لاك پشت ها پرواز می كنند در لندن


نمایش فیلم لاك پشتها به مردم انگلیس نشان می دهد كه خوشحالی ها ومیگساری ایام كریسمس و سال جدید میلادی نباید مانع فراموشی رنجهای ناشی از اشغال عراق شود.

ایرنا: روزنامه های انگلیسی با انتشار یادداشت هایی درباره فیلم «لاك پشتها پرواز می كنند» به استقبال نمایش عمومی فیلم جدید «بهمن قبادی» در لندن رفتند.

«نایجل اندروز» نویسنده سینمایی روزنامه «فایننشال تایمز» در این باره نوشت: هم پندآموز و هم خوشحال كننده است كه سال ???? در انگلیس نمایش فیلم لاک پشتها هم پرواز می کنند - كه همانند سیلی بر صورت تاثیرگذار است - آغاز می شود. وی فیلم تازه قبادی را اثری بیداركننده و تلاشی برای بیداری اخلاقی واحساسی در دنیایی همواره در معرض خطر توصیف كرد.

«نمایش فیلم لاك پشتها به مردم انگلیس نشان می دهد كه خوشحالی ها ومیگساری ایام كریسمس و سال جدید میلادی نباید مانع فراموشی رنجهای ناشی از اشغال عراق شود.»

اندروز اضافه كرد: در نگاه قبادی كودكان معصوم نماد مردم عراق هستند كه در نبرد با مینهای ضدنفر با پیچیدگی های تسلیحاتی غرب درگیرند.

فایننشال تایمز نوشت : قبادی می داند كه «جنگ» سوررآل ترین درام است و هر واقعیتی می تواند وارونه و مغشوش باشد.

روزنامه «دیلی تلگراف» هم گزارش خود را درباره فیلم لاك پشتها پروازمی كنند با این نقل قول از قبادی آغاز كرد: من از سرزمین قصه های ناگفته می آیم .

دراین یادداشت كه با گفت وگویی از قبادی آمیخته ، عنوان شده است : لاك پشتها نخستین فیلم سینمایی ساخته شده در عراق پس از سقوط «صدام حسین» است ، اگر این ویژگی هم نبود این اثر همچنان فیلمی استثنایی به شمار می رفت .

دیلی تلگراف اضافه كرد: این فیلم درباره روح انسانی و قدرت ما برای زنده ماندن با همه محدودیتها است.