تبیان، دستیار زندگی
مدیر مدرسه عالی بنت الهدی گفت: دو رشته اختصاصی تفسیر تطبیقی و کلام اسلامی برای خواهران طلبه در دوره دکترا در این مركز ایجاد خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه‌اندازی دوره دکترا ویژه خواهران طلبه در دو رشته تفسیر تطبیقی و کلام اسلامی

راه اندازی دکترای تخصصی

مدیر مدرسه عالی بنت الهدی گفت: دو رشته اختصاصی تفسیر تطبیقی و کلام اسلامی برای خواهران طلبه در دوره دکترا در این مركز ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام علیرضا بی‌نیاز، مدیر مدرسه عالی بنت الهدی در گفت‌وگو با  خبرگزاری رسا، با بیان اینکه اطلاعیه پذیرش دوره دکترا ویژه خواهران طلبه تا چند روز آینده در پایگاه اطلاع رسانی جامعه المصطفی منتشر خواهد شد، از برگزاری آزمون این دوره در پاییز سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام بی‌نیاز، رشته‌های دوره دکترای این مركز را تفسیر تطبیقی و کلام اسلامی عنوان کرد و افزود: طول دوران تحصیل و قوانین دوره دکتری مدرسه بنت الهدی همانند دوره‌های دانشگاهی است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی درباره ضرورت و اولویت این دو رشته گفت: با توجه به این که مدرسه بنت الهدی، عهده دار آموزش خواهران طلبه غیر ایرانی است، بحث اعتقادات و کلام اسلامی و آشنایی با شبهات دینی بسیار حائز اهمیت است از این رو در رشته کلام اسلامی، دانش پژوهان با کلام اسلامی و به ویژه کلام جدید آشنا خواهند شد.

وی افزود: همچنین در دوره تفسیر تطبیقی، دانش پژوهان با تفسیر قرآن که منبع اصلی دین است به صورت تطبیقی با تفاسیر سایر مذاهب اسلامی آشنا خواهند شد.

گفتنی است، داشتن سطح سه حوزه علمیه یا کارشناسی ارشد از شرایط پذیرش دوره دکترای این مركز علمی است