كتاب‌های «تقلب بزرگ» و «شنبه پس از انتخابات» كه به حوادث و رویدادهای انتخابات دهم ریاست جمهوری می‌پردازد، توسط مركز اسناد انقلاب اسلامی تولید شده و در دست چاپ است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توسط مركز اسناد انقلاب اسلامي:   «تقلب بزرگ» و «شنبه پس از انتخابات» منتشر مي‌شوند
e1©2

 

كتاب‌هاي «تقلب بزرگ» و «شنبه پس از انتخابات» كه به حوادث و رويدادهاي انتخابات دهم رياست جمهوري مي‌پردازد، توسط مركز اسناد انقلاب اسلامي توليد شده و در دست چاپ است.

مهدي رمضاني، معاون انتشارات مركز اسناد انقلاب اسلامي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، ضمن اعلام اين خبر، اظهار داشت: با توجه به حوادث پس از انتخابات و تاثير آن‌ها بر جامعه، همچنين حساسيت اين دوره از انتخابات، در اين دو كتاب به وقايع‌نگاري و بررسي حوادث اخير پرداخته‌ شده است.

وي با تاكيد بر شدت و سرعت تحولات در ايام قبل و پس انتخابات افزود: شدت تحولات، هر روز بستر تحولات جديدي را ايجاد كرد كه به سرعت از نظر افراد گذشتند و فرصت تحليل جامع و كامل از آن‌ها گرفته شد. بر همين اساس انتشار اين كتاب‌ها فرصتي براي مرور عميق‌تر حوادث گذشته ايجاد خواهد كرد.

معاون انتشارات مركز اسناد انقلاب اسلامي با ذكر يكي از ويژگي‌هاي اين مقطع تاريخي كشور گفت: يكي از ويژگي‌هايي كه اين مقطع تاريخي نسبت به مقاطع مشابه داشت، رخ دادن اتفاقات در ظرف زماني كوتاه‌تر است.

رمضاني با اشاره به موضوع كتاب «تقلب بزرگ»گفت: در اين كتاب به شبهات مطرح شده از سوي نامزدهاي شكست‌خورده در انتخابات، با عنوان كردن مساله تقلب پرداخته شده و در راستاي همين موضوع و با توجه به مبادي قانوني و بدون جهت‌گيري خاص به اين شبهات پاسخ داده شده است. در واقع در اين كتاب به موضوعاتي نظير دولت كودتا، اعلام تقلب چرا پس از هشت روز و صندوق‌هاي سيار، پرداخته شده است.

وي در ادامه ضمن اشاره به كتاب «شنبه پس از انتخابات» تصريح كرد: اين كتاب، روزشمار و روزنگار اتفاقاتي است كه در صحبت‌هاي نامزدها درباره قانون‌گرايي و ميزان پايبندي آن‌ها به اين صحبت‌ها، قبل و پس از انتخابات مطرح شده است. اين نكات از مستندات موجود و از سخنراني‌هاي نامزدها جمع‌آوري شده است و روزهاي 21 خرداد تا 11 تيرماه را دربر مي‌گيرد.

معاون انتشارات مركز اسناد انقلاب اسلامي در پايان از كتاب‌هاي ديگر در دست تهيه و مرتبط با جريانات انتخابات دهم نام برد و گفت: گزارش تفصيلي شوراي نگهبان راجع به انتخابات دهم، اثر ديگري است كه به زودي توسط اين مركز منتشر مي‌شود. همچنين مباحثي درباره انقلاب‌هاي رنگي و مخملي اتفاق افتاده در ساير كشورها، پروژه ديگري است كه در يك سال گذشته در دست آماده‌سازي قرار گرفت و در راستاي حوادث اخير توسط مركز اسناد انقلاب اسلامي منتشر خواهد شد.