تبیان، دستیار زندگی
نخستین جایزه بهترین انیمیشن سه‌بعدی سینمای جهان در شصت و ششمین جشنواره فیلم ونیز به یکی از 9 فیلم حاضر در این بخش اهدا می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رقابت 9 فیلم برای جایزه بهترین انیمیشن سه‌بعدی

upانیمیشن

رقابت 9 فیلم برای جایزه بهترین انیمیشن سه‌بعدی جشنواره ونیز

نخستین جایزه بهترین انیمیشن سه‌بعدی سینمای جهان در شصت و ششمین جشنواره فیلم ونیز به یکی از 9 فیلم حاضر در این بخش اهدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خبرگزاری اسوشیتدپرس از رم اعلام کرد جشنواره فیلم ونیز امسال از دوم تا دوازدهم سپتامبر در ایتالیا برگزار می‌شود و برای دریافت نخستین جایزه بهترین انیمیشن سه‌بعدی آن 9 فیلم از جمله "بالا"، "عصر یخبندان: ظهور دایناسورها" و "هیولاها علیه بیگانگان" رقابت می‌کنند.

upانیمیشن

سازمان‌دهندگان جشنواره معتبر ونیز هفته گذشته اسامی 23 فیلم حاضر در بخش مسابقه رسمی را اعلام کردند که برای جایزه اصلی جشنواره یعنی شیر طلایی رقابت خواهند کرد. از فیلم‌های حاضر در این بخش می‌توان به مستند تازه مایکل مور فیلمساز جنجالی آمریکایی اشاره کرد که با نام جالب "کاپیتالیسم: یک داستان عاشقانه" به ونیز می‌آید.

جشنواره فیلم ونیز امسال از دوم تا دوازدهم سپتامبر در ایتالیا برگزار می‌شود و برای دریافت نخستین جایزه بهترین انیمیشن سه‌بعدی آن 9 فیلم از جمله "بالا"، "عصر یخبندان: ظهور دایناسورها" و "هیولاها علیه بیگانگان" رقابت می‌کنند.

دیگر فیلم حاضر در این بخش "یک مرد تنها" نخستین تجربه کارگردانی تام فورد طراح پیشین شرکت گوچی است که کالین فیرث و جولین مور در آن ایفای نقش کرده‌اند. ریاست هیئت داوران جشنواره امسال را آنگ لی فیلمساز تایوانی بر عهده دارد که در چهار دوره اخیر دو بار جایزه شیر طلایی بهترین فیلم را برده است.

شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم ونیز روز دوم سپتامبر با نمایش فیلم سینمایی "باریا" به کارگردانی جوزپه تورناتوره آغاز می‌شود و 12 سپتامبر با اکران "چنگدو، دوستت دارم" به کارگردانی مشترک فروت چان و کوی جیان به پایان می‌رسد.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی